بیش از 1 میلیون کودک در پی تنش‌های سودان جنوبی آواره شده‌اند

سازمان ملل از آواره شدن بیش از 1 میلیون کودک در پی ادامه یافتن جنگ خونین داخلی در سودان جنوبی خبر داد.

بیش از 1 میلیون کودک در سودان جنوبی آواره شده‌اند
 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دو آژانس سازمان ملل متحد دوشنبه (دیروز) اعلام کردند جنگ داخلی سودان جنوبی به فرار 1 میلیون کودک منجر شده است. بحران پناهجویان در سراسر جهان به سرعت در حال گسترش است.

آژانس‌های کودکان و پناهجویان سازمان ملل روز دوشنبه در بیانیه‌‌هایی اعلام کردند 1 میلیون کودک دیگر در پی جنگ داخلی سودان جنوبی منازلشان را ترک کرده‌اند و آواره شده‌اند.

«لیلا پاکالا»، مدیر یونیسف در امور آفریقای جنوبی و شرقی، در این خصوص گفت: «آینده یک نسل در خطر است. این مسئله که از هر 5 کودک در سودان جنوبی یک نفر از خانه خود فرار کرده است نشان می‌دهد این تنش‌ها تا چه حد ویرانگر است».

براساس بیانیه‌ سازمان ملل، تقریباً 62 درصد از پناهجویان سودان جنوبی کودک هستند و 75 هزار نفر آنها به تنهایی یا بدون خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند. به طور کلی 1.8 میلیون نفر از سودان جنوبی گریخته‌اند.

کودکانی که هنوز در سودان جنوبی زندگی می‌کنند در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برند. نزدیک به سه‌چهارم این کودکان به مدرسه نمی‌روند این تعداد بیشترین جمعیت محروم از تحصیل در جهان را تشکیل می‌دهد.

در ماه فوریه در سودان جنوبی قحطی رسمی اعلام شد و صدها هزار نفر از این کودکان در غیاب کمک‌های غذایی در معرض گرسنگی شدید هستند.

بیش از هزار کودک در جنگ داخلی آفریقا زخمی یا کشته شده‌اند. 

جنگ داخلی سودان جنوبی در دسامبر 2013 آغاز شد و 10 هزار نفر را به کام مرگ کشاند. سودان در حال حاضر سریعترین رشد بحران مهاجران را به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار