شیراز؛

عرضه سهام واحدهای صنعتی کوچک فارس در فرابورس و بورس كالا

معاون صنايع كوچك شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از فراهم شدن زمینه عرضه سهام واحدهای صنعتی صنایع کوچک و متوسط استان فارس در فرابورس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهرام کمال‌زاده معاون صنايع كوچك شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با عرضه شدن محصولات و سهام این شرکت‌ها در بورس کالا و فرابورس، بستر مناسبی برای تامین منابع مالی  واحدهای متقاضی فراهم می‌شود.
 
کمال زاده افزود: با توجه به شرایط سخت دریافت تسهیلات بانکی و سود بالای آن برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی، فرابورس جایگزین مناسبی در زمینه تامین منابع مالی این صنایع محسوب می شود.
 
وی ادامه داد: همچنین عرضه کالاها و محصولات تولیدی واحدهای صنعتی در بورس کالا نقش موثری در تسریع فروش این محصولات خواهد داشت.
 
کمال‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 95 درصد بنگاه ‌ای استان جزء بنگاه‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شوند.
 
وی با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با سازمان بورس و اوراق بهادار برای پذیرش صنایع کوچک و متوسط در فرابورس، بیان کرد: تاکنون تعدادی از صنایع فارس که واجد شرایط بوده‌اند را به فرابورس معرفی کرده‌ایم و در حال حاضر پرونده 8 واحد صنعتی در مرحله رسیدگی است که مهمترین شرط پذیرش این صنایع در فرابورس، داشتن شفافیت مالی است.
 
کمال‌زاده با بیان اینکه حضور صنایع کوچک در بورس کالا می‌تواند به فروش محصولات بدون واسطه بینجامد گفت: با این کار هم جان تازه‌ای به این صنایع داده می‌شود و هم با تامین مواد اولیه صنایع کوچک و متوسط از بورس، شاهد کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهیم بود.
 
معاون صنايع كوچك شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: بورس کالا نمادی از بازار رقابتی است که در آن قیمت کالا‌ها از برخورد مستقیم عرضه و تقاضا حاصل می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار