دهقان در نشست خبری:

مردم را در روستاها و شهرستانها تهدید می‌کنند تا به رقبای روحانی رأی ندهند/ قالیباف آمده تا رئیس جمهور شود

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف گفت: قالیباف برای رئیس جمهور شدن به میدان آمده است، همچنین ما و وی خودمان را جز جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌دانیم.

ما به دنبال پیروزی در انتخابات هستیم/ وضع موجود باید تغییر کندبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد اظهار داشت: ما به دنبال پیروزی در انتخابات هستیم چرا که وضعیت کشور قابل تداوم نیست.

وی با اشاره به اینکه اوضاع اقتصادی، فقر، رشد آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی ما را از آرمان‌های انقلاب دور کرده است، ادامه داد: درست نیست عده‌ای به زندگی شاهان عادت کرده باشند و با انواع برنامه‌ها در کشور حاکم باشند.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه جریان دولت سال‌ها بر کشور حاکم بودند تصریح کرد: با در نظر گرفتن هشت سال دولت اصلاحات، هشت سال دولت کارگزاران و چهار سال هم دولت روحانی می‌توان دریافت که این جریان سال‌ها و قریب به سی سال در کشور حاکم بوده‌اند و شخص آقای روحانی سیزده سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و عادلانه و صادقانه نیست بعد از دوران کاری‌شان مظلوم‌نمایی کنند و نقش اپوزیسیون را بازی کنند.

دهقان ادامه داد: متاسفانه در روستا و شهرستان‌ها مردم را تهدید می‌کنند تا به رقبای روحانی رای ندهند. آقای روحانی ژست اپوزیسیون به هر کسی بیاید به شما یک نفر نمی‌آید.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با تاکید بر اینکه مشکل کشور سیاسی نیست اما برخی می‌خواهند آن را سیاسی جلوه دهند، اظهار داشت: مشکل اصلی کشور ناکارآمدی، سوءتدبیر و سوء مدیریت است و به همین دلیل قالیباف با اصرار جمعی از دوستانش و در آخرین روز ثبت نام انتخابات وارد میدان شد که در این چند روز هم با اقبال عمومی خوبی روبرو شده و مردم به برنامه‌های وی امیدوار شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاسف بنده از کسانی است که کشور را در چهار سال خواباندند و هیچ کاری نکردند، گفت: متاسفانه رکود کشور را گرفته، تراز تجاری مثبت ما به شدت کاهش یافته و در اثر سوءمدیریت این افراد میلیون‌ها نفر در کشور بیکارند و منتظر تدبیر مسئولان کشور هستند.

دهقان با بیان اینکه این افراد کارنامه مناسبی ندارند و حال که کسی می‌خواهد در مردم بر اساس تجربه و سوابقش امیدی ایجاد کند نمی‌گذارند، اظهار داشت: رقبای قالیباف میدان بازی از زمین اقتصاد و مشکلات مردم به مسائلی می‌برند که خواست مردم نیست و روحانی همه دولت را تعطیل کرده به طوری که وزرا و حتی رئیس بانک مرکزی همه بسیج شده‌اند که بگویند دیگر کاندیداها نمی‌توانند و تمام هم و غم  خود را برای تخریب رقبای روحانی گذاشته‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه آقای روحانی که حقوقدان و معتقد به حقوق شهروندی است همه طرفدارانش را وادار کرده که علیه نامزد ما عمل کنند افزود: افراد یا باید داوری کنند و وارد بازی شوند و درست نیست وزیر کشور علیه نامزدها موضع گیری کند.

رئیس ستاد انتخابات قالیباف تاکید کرد: آنها می‌گویند دیگر کاندیداها نمی‌توانند و نمی‌شود در حالی که باید گفت شما نمی‌توانید و قیاس به نفس می‌کنید و این شما بودید که همیشه پاسخ مردم را به نمی‌شود و نمی‌توانیم دادید.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود قالیباف کاندیدای پوششی است و از انتخابات کنار می‌رود اظهار داشت: اگر قالیباف می‌خواست کنار برود به جهانگیری نمی‌گفت چرا کاندیدای پوششی شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با تاکید بر اینکه قالیباف برای رئیس جمهور شدن به میدان آمده است، اظهار داشت: ما و قالیباف خودمان را جز جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌دانیم اما وی بر اساس کارنامه و سابقه مدیریتی‌اش توان اصلاح کشور را دارد و به هیچ وجه برنامه کنار رفتن ندارد و آمده که رئیس جمهور شود.

وی ادامه داد: رسانه‌های طرفدار روحانی از قالیباف ترسیده‌اند و برای همین دروغ شاخدار می‌گویند که وی از عرصه انتخابات کنار خواهد رفت و بنده می‌گویم این مسائل صرفا شایعه و بداخلاقی سیاسی است.
 
دهقان در رابطه با وعده افزایش یارانه از سوی محمدباقر قالیباف اظهار داشت: ارزش 45 هزار تومان امروز به 15 هزار تومان رسیده است و این مسئله باید در نظر گرفته شود.

رئیس ستاد انتخابات قالیباف با اشاره به اینکه بنا بر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درآمد یارانه‌ها 85 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت می‌گوید درآمد یارانه‌ها 32 هزار میلیارد تومان است و این اختلاف باید در نظر گرفته شود، ادامه داد: مطابق با قانون مصوب مجلس یارانه افراد کم درآمد جامعه باید حداقل یک چهارم حقوق کارکنان دولت باشد.

وی با بیان اینکه مجلس تصویب کرد که یارانه ثروتمندان حذف شود، تصریح کرد: دولت با آنکه می‌گفت یارانه مصیبت عظما است اما اراده‌ای برای تغییر نداشت؛ کسی که در خانه ده میلیاردی زندگی می‌کند و ماشین دویست میلیونی سوار می‌شود چه نیازی به یارانه 45هزار تومانی دارد؟ آیا یارانه یک روستایی آفتاب‌نشین با یک فرد بالاشهری باید مساوی باشد.

دهقان گفت: کسانی که ایراد می گرفتند که میان مردم سیب زمینی پخش می‌کنند خود به صورت غیرقانونی در میان مردم پول پخش می‌کردند.

رئیس ستاد انتخابات قالیباف در پاسخ به سوالی پیرامون پیشنهاد قالیباف مبنی بر اینکه نامزدهای ریاست جمهوری لیست اموالشان را در مناظره سوم اعلام کنند گفت: طرح این مسئله از سال 84 آماده و تصویب شده و بنده ده سال است که این کار را پیگیری می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مطابق اصل 142 قانون اساسی مسئولان ارشد کشور باید اموالشان را اعلام کنند، تصریح کرد: دوستان در همه جا خود را با غربی ها مقایسه می‌کنند اما در شفافیت دارایی‌های خود چون آنان نیستند. 

دهقان با بیان اینکه قطعا کسی با حقوق دولتی و وزارت نمی‌تواند به ثروت چند صد میلیاردی برسد، افزود: قطعا رانت و فساد باعث حقوق چند صد میلیاردی می‌شود و خطر جدی دریافت حقوق‌های نجومی این است که باعث جدا شدن مردم از حکومت می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات قالیباف با اشاره به اینکه متاسفانه می‌بینیم که دریافتی یک معلم یا بازنشسته در ماه یک میلیون تومان است، اظهار داشت: این در حالی است که آقایی با پشتیبانی مقام ارشد دولتی رئیس بانک می‌شود و بار چهل ساله را می‌بندد این بحث سیاسی نیست بلکه شفافیت برای آن است که مردم به مسئولان خود اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود یک نفر هم در دولت و هم در شرکت فعال باشد، تصریح کرد: شفافیت یکی از راه‌های نجات کشور است و لازم است لیست اموال مسئولان مشخص شود.

دهقان در رابطه با موضع قالیباف نسبت به موضوع برجام گفت: قالیباف در سخنان خود به صراحت گفت که برجام سند ملی است اما ما اکنون در دوران پسا برجام قرار داریم و انتقادی هم که در این باره وجود دارد به ناکارآمدی مسئولان است.

رئیس ستاد انتخابات قالیباف با اشاره به اینکه ما به همه تعهداتمان در برجام عمل کردیم اظهار داشت: روحانی از همان روز اول گفت که در روز توافق هسته‌ای همه تحریم‌ها به صورت یکجا لغو می‌شود و مسئله ما این است که باید منافع کشور را در دوران پسا برجام استیفا کنیم و از ظرفیت آن برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در پسابرجام باید از منافع کشور و ملت دفاع کنیم، اظهار داشت:  نباید دروازه کشور را در دوران پسا برجام به روی بیکاران سایر کشورها باز کنیم و باید از این ظرفیت برای مقابله با رکود، بیکاری و فقر کشور خودمان استفاده کنیم.

دهقان با اشاره به اینکه متاسفانه دیدیم که ده هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان به 31 نفر اختصاص داده شد، تصریح کرد: ما فرهنگیانی داریم که برای اخذ چند میلیون تومان وام باید مراحل سختی را بگذرانند آن وقت دولت یازدهم از محل صندوق آنان به 31 نفر داده است.

رئیس ستاد انتخابات قالیباف با تاکید بر اینکه کسی تردیدی به وجود شکاف طبقاتی در کشور ندارد، اظهار داشت: متاسفانه نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم و باید بررسی شود این میزان از معوقات بانکی دست چند نفر است.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند موضوع مورد نظر قالیباف یعنی 4 درصدی‌ها تقلیدی از خارج بوده است، گفت: نگرانی ما در رابطه با افرادی است که با رانت دولت و حکومت به ثروت‌های نجومی رسیده‌اند و قطعا کسانی که از ثروت دولتی سوءاستفاده می‌کنند جز 4 درصدی‌ها هستند و 4 درصد منطبق بر واقعیات است.

دهقان با بیان اینکه در طول این سی سال افرادی بر کشور حاکم بوده‌اند که دارای ثروت‌های کلان هستند، خاطرنشان کرد: اکنون شرایطی فراهم شده که تحولی بزرگ در 29 اردیبهشت ایجاد شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
معلومه که روحانی خوب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
من نمیگم روحانی خوبه !! ولی شما هم خوب نیستین. مردم ایران احمدی نژاد رو نمیشناختن ولی قالیباف خودشو کامل به مردم شناسونده