آلیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجرای سند ۲۰۳۰ برای کشورمان نتایج خطرناکی را در پی دارد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ برای کشورمان نتایج خطرناکی را در پی دارد و سئولین با اجرای این سند بدون اطلاع مجلس مرتکب جرم شده اند.

اجرای سند ۲۰۳۰ برای کشورمان نتایج خطرناکی را در پی دارد
"فاطمه آلیا" عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سند 2030 یونسکو، اظهار داشت: سند 2030 یونسکو برنامه آموزشی و فرهنگی است که برای کشور ما و برخی کشورهای دیگر تدوین شده تا طی سال های 2015 تا 2030 سیستم آموزش کشورها مطابق آن پیش رود.
 
وی ادامه داد: این سند مدتی قبل با عنوانی دیگر به منظور تصویب به مجلس شورای اسلامی  ارائه شد ولی کمیسیون آموزش با توجه به مغایرتش با فرهنگ و مبانی دینی جمهوری اسلامی آن را از دستور کار خارج کرد.
 
آلیا با بیان اینکه متاسفانه برخی مسئولین بدون اطلاع مجلس و نهادهای دیگر این سند را رونمایی کرده اند، افزود: براساس سند مذکور باید مباحث دینی و واژه هایی همچون ایثار، شهادت و جهاد از کتاب های درسی مدارس حذف شوند.
 
وی با اشاره به اینکه سند 2030 به منظور ترویج فرهنگ لیبرالی و سکولاری تدوین شده است، بیان کرد: مطابق مفاد این سند آموزش قرآن کریم به دانش آموزان تا قبل از ده سالگی ممنوع است در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان انجیل را از همان کودکی به فرزندانشان می آموزند.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سند 2030 بر تربیت دانش آموزانی دگر پذیر تاکید دارد این یعنی دانش آموزان را نسبت به دشمنان انقلاب و اسلام بی تفاوت تربیت کنیم.
 
آلیا افزود: جمهوری اسلامی خود دارای مبانی فرهنگی و آموزشی قوی است نیازی نداریم تا دشمنان برای ما سند آموزشی تدوین کنند، متاسفانه سند تحول آموزشی که مطابق با فرهنگ اسلامی و ایرانی تدوین شده را اجرا نمی کنند و نسبت به آن بی تفاوت هستند.
 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه اجرای سند 2030 برای کشورمان نتایج خطرناکی را در پی دارد، خاطر نشان کرد: مسئولین با اجرای این سند بدون اطلاع مجلس مرتکب جرم شده اند و این مساله دارای پیگرد قانونی است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار