به مناسبت روز اسناد ملی در نشستی از چند کتاب ارزشمند تازه تألیف شده در تبریز رونمایی شد.

رونمایی از چند کتاب تاریخی در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کتاب نمایش در تبریز از انقلاب مشروطه تا نهضت ملی نفت ، فواید ادبیه در عناوین حسینیه یا فنون ادبی در مراثی حسینی ، البیان در سه جلد در تجزیه و ترکیب قرآن همراه با فنون بلاغت و نکات و رموز و اعراب و شواهد ،کتاب دنانیر درباره ی سیر دینار در تاریخ پولی ایران ، فهرست کتب چاپ سنگی ،کتاب گوهر ناب سرگذشت میرزا محمد شفیع و فرزندان او به روایت اسنادی از خاندان محتشمی و ثقه الاسلامی از جمله این کتاب های ارزشمند است.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور در این نشست گفت:از کسانی که اسناد ارزشمندی از گذشتگان خود در اختیار دارند و آنها را در منازل خود نگهداری می کنند درخواست می کنیم برای نگهداری مطلوب از این اسناد و فراهم شدن امکان تحقیق و استفاده از این اسناد برای محققان و مؤلفان این اسناد را به سازمان اسناد ملی تحویل دهند تا در شرایط مطلوب مرمت و نگهداری شوند.
آل هاشم با اشاره به نگهداری 20 میلیون برگ سند در این مرکز آمادگی برای ایجاد موزه ای برای نمایش این اسناد با توجه به نزدیکی رویداد تبریز 2018 را اعلام کرد.
وی همچنین گفت:یکی از وظایف اصلی این مرکز امحای اسناد و اوراق اداری است که سال گذشته 500 تن از این اوراق اداری اخذ و امحا شد که در این زمینه رتبه اول کشوری را کسب کرد.
آل هاشم افزود : واسپاری کتاب که هر ناشر موظف به تحویل دو نسخه از انتشارات خود به سازمان است نیز از مسئولیت های دیگر این مرکز که سال قبل 1900 نشر در سیستم رسای سازمان ثبت شد.
وی ادامه داد :با ثبت این انتشارات در سامانه رسا پس از فهرست نویسی اسناد بر اساس کلید واژه هایی مرتب شده و با دادن یک کلمه به سامانه امکان دسترسی به اسناد مورد نظر میسر شده است.
انتهای پیام/خ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.