هشدار اوباما به ترامپ در خصوص محیط زیست و تغییرات اقلیمی

رئیس جمهوری سابق آمریکا به ترامپ در خصوص محیط زیست و تغییرات اقلیمی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در نشست بین المللی 'نوآوری غذایی' که در شهر میلان در شمال ایتالیا برگزار شد، به دونالد ترامپ در خصوص محیط زیست و تغییرات اقلیمی هشدار داد.

 اوباما روز سه شنبه در نشست بین المللی 'Seeds and chips' در شهر میلان، با هشدار به ترامپ درباره اوضاع اقلیمی و محیط زیست گفت: اگر چالش های آینده را جمع کنیم، چیزی نخواهد بود که نتوان انجام داد، باید قحطی و سوء تغذیه را کاهش دهیم، مسیری که به سوی تغییرات اقلیمی می رود را عوض کنیم ، باید برای یک جهان پایدارتر کار کنیم، ما می توانیم بر چالش غذا پیروز شویم.

اوباما در سخنرانی امروز به جوانان و نوآوری، تغدیه و چالش های آینده و تغییرات اقلیمی بارها اشاره کرد. او این کلمات را در حالی به زبان می آورد که جانشین وی (ترامپ) همانطوری که در تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود در حال ارزیابی برای عقب نشینی آمریکا از توافق پاریس در خصوص تغییرات اقلیمی است، مشارکتی که یکی از میراث های اصلی اوباما محسوب می شود.

اوباما تاکید کرد: تاثیر تغییرات اقلیمی در جهان تداوم دارد و تولید انرژی همواره دشوار تر شده و تولید غذا نیز همواره سخت تر می شود.تمام اینها پیامد خواهند داشت. خیلی از پناهندگان به کشورهای ما می آیند، زیرا در کشورهای آنها مساله مواد غذایی وجود دارد. 800 میلیون تن در جهان از سوء تغذیه رنج می برند.مهاجرت ها فقط برای جنگ ها نیست بلکه برای گرسنگی نیز می باشد که در برخی مواقع، پیامد تغییرات اقلیمی است.

اوباما در سخنرانی خود یادآور این شد که چگونه رهبری جهانی باید با یکی از چالش های بزرگ دست و پنجه نرم کند، تغییرات آب و هوایی و مسایل غذایی در جهانی که همواره پرجمعیت تر شده و منابع آن نیز همواره کمتر می شود.

اوباما قبل از سفر به ایتالیا نیز از دمکرات ها خواست تا در کنگره از طرح بیمه سلامت 'اوباما کر' دفاع کنند میراثی که ترامپ در حال برداشتن آن است. این نشان می دهد که چگونه پس از ماه ها سکوت و خداحافظی از کاخ سفید، اوباما قصد ایفای نقش در آنچه دمکرات ها آنرا 'مقاومت در برابر ترامپ' می خوانند، دارد.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار