زنجان؛

كاشت محصولات جالیزی در شهرستان طارم

عمليات كاشت محصولات جاليزی از جمله طالبی، خربزه و هندوانه در شهرستان طارم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: پيش بينی می شود در سال زراعی امسال در مجموع، به ميزان یکهزارو 550 هكتار از اراضی زراعی شهرستان، به كشت اين محصولات اختصاص يابد.
 
اسکندری افزود:عمده سطح زیر کشت مربوط به محصول طالبی به میزان 1300 هکتار بوده و محصولات خربزه با 170 هکتار و هندوانه با 80 هکتار در رتبه های بعدی هستند.
 
وی ادامه داد:تعداد 1600 نفر از كشاورزان منطقه مشغول توليد اين محصولات می باشند.
 
اسکندری ادامه داد: پيش بينی می شود در سال زراعی امسال از اين سطح، به ميزان 46هزار و    900تن محصول توليد شود كه علاوه بر تامين نياز استان به ساير مناطق و استانهای ديگر صادر می شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: كشت اين محصولات در شهرستان طارم، به صورت كشت دوم عمدتاً پس از برداشت سير و كرفس انجام می گيرد و قسمتی نيز بصورت تونلی زير پوشش پلاستيک کشت شده و يک ماه زودتر از کشت معمول وارد بازار شده و با قيمت مناسبی به فروش می رسد.
 
وی ادامه داد:از مزايای اين روش کشت(تونلی) می توان به سالم بودن محصول توليدی، صرفه جويی در مصرف آب، نهاده های کشاورزی و نيروی کار اشاره کرد.
 
از جمله ارقام مورد كشت در اين شهرستان، در مورد محصول طالبی ارقام آناناسی و آتشی، محصول خربزه رقم مشهدی، هندوانه رقم بو اس و خيار رقم هيبريد سوپر دومينوس می باشند.
 
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.