کرمانشاه؛

پیش بینی کشت 140 هزار هکتار نخود بهاره در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی شده کشت نخود بهاره در استان به 140 هزار هکتار برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛خسرو شهبازی با اشاره به اینکه نخود تولیدی استان دارای کیفیت تغذیه‌ای مناسبی بوده افزود: پیش بینی می شود از این سطح 80 هزار تن نخود تولید و روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای رتبه اول تولید و عملکرد در واحد سطح نخود کشور است.

شهبازی گفت: کشت نخود بهاره از اواخر اسفندماه آغاز شده و در اوایل تیرماه برداشت می‌گردد.

وی با بیان اینکه حدود 8 هزار هکتار نیز نخود پاییزه و انتظاری در استان کرمانشاه کشت گردیده اضافه کرد: پیش بینی داریم 8 هزار تن نخود پاییزه و انتظاری نیز در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه نخود پاییزه و انتظاری قابلیت برداشت با هد مخصوص را دارد افزود: بیشترین سطح زیر کشت نخود پاییزه مربوط به شهرستان های کرمانشاه، روانسر و اسلام آبادغرب می باشد.

شهبازی خاطرنشان کرد: کشت غالب نخود استان به صورت دیم بوده که متوسط عملکرد نخود دیم در استان در هر هکتار 600 کیلوگرم می باشد.

وی بیشترین سطح زیر کشت نخود بهاره را مربوط به شهرستان کرمانشاه بیان نموده و تصریح کرد: بعد از کرمانشاه شهرستان های سنقر و کلیایی و اسلام آبادغرب بیشترین سطح زیر کشت نخود بهاره را دارند.

شهبازی با اشاره به اینکه کشت نخود بهاره از توده‌های نخود محلی بیونیج کشت شده افزود: در کشت‌های پاییزه ارقامی همچون عادل، آزاد و منصور بیشترین ارقام کشت شده در استان را دارند.

 سال گذشته 138 هزار هکتار نخود بهاره و 5هزار هکتار نخود پاییزه کشت شد که از این سطح بیش از 70 هزار تن نخود تولید شده است.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.