ایلام؛

ویتامین D ارزانترین داروی ضد سرطان

ویتامین Dیکی از ویتامین های معمول در چربی است که امروز ، نقش آن در بسیاری از بیماری ها ثابت شده است.

ویتامین D ارزانترین داروی ضد سرطانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ ساسان کامران متخصص بیماری های داخلی با اشاره به اینکه مهمترین منبع این ویتامین نور خورشید است گفت : برای جذب این ویتامین به بدن باید نور خورشید به صورت مستقیم به بدن ما برسد.
 
وی تاکید کرد: در مناطقی که نور خورشید کمتر به زمین می تابد ، کمبود این ویتامین بیشتر مشاهده می شود و با علائمی مثل پوکی استخوان در بزرگسالان و نرمی استخوان در کودکان در حال رشد بروز می کند.
 
کامران با ابیان اینکه ویتامین D یکی از ویتامین های معمول در چربی است برخی مواد غذایی همچون تخم مرغ ، روغن زیتون ، روغن کنجد ، کره  و ماهی را سرشار از این ویتامین دانست و توصیه کرد :مردم به جای استفاده از گوشت مرغ و گوشت قرمز از گوشت ماهی استفاده کنند.
 
وی ادامه داد بر اساس تحقیقات ، این ویتامین در پیشگیری از ابتلا به افسردگی و برخی از سرطان ها موثر است.همچنین نقش ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به بیماری ام اس هم از دیگر نتایج این تحقیقات است.
 
 
انتهای پیام/م.ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد نجفی
۱۷:۰۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
سلام دکتر خیلی مقاله خوبی بود به نظر من یکی از مشکلات جوامع بشری در آینده و حال همین کمبود ویتامینdخواهد بودکه بیشتر مردم از آن بیخبرند
Iran (Islamic Republic of)
فرناز
۲۰:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا مقاله جالبی بود درود دکتر
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۲۰:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام خدمت دکتر عزیز کامران
جناب اقای دکتر بنده بهجت اله گورکانی هستم .مقاله ی بسیارمفیدی بود.با تشکر و توفیق روزافزون