در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد:

کنترل هرساله گزارش حسابرسی مالی در آزادراه‌ها/ دولت هیچ تعهدی در پرداخت سود به پیمانکاران ندارد

معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌ها گفت: برای بازگشت سرمایه به سرمایه گذار تضمین‌هایی وجود دارد، اما این تضمین‌ها براساس ترافیک عبوری در آزاد راه‌ها محقق می‌شود.

کنترل هرساله گزارش حسابرسی مالی در آزاد راه‌ها /تضمین ۱۰۰ درصدی بازگشت سود به سرمایه گذار در آزاد راه‌ها
سید حسین میر شفیع معاون ساخت وتوسعه آزاد راه‌ها در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تصویب آیین نامه جدید در قراردادهای مشارکت بخش خصوصی در توسعه آزاد راه‌ها در هیئت وزیران و تغییرات جدی در آن اشاره کرد و گفت: این تغییرات به این صورت است که اگر درآزاد راه‌ها بار ترافیکی مناسب و توجیه اقتصادی وجود داشته باشد سرمایه گذار مشارکت ۱۰۰ درصدی می‌کند، اما اگر توجیه اقتصادی در آن پایین باشد دولت نیز در سرمایه گذاری آن مشارکت می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: طبق ضوابط موجود سود سرمایه گذاری در این طرح‌ها براساس نرخ سود سالیانه بانک مرکزی بوده است و تنها چند درصد بیشتر از سود به سرمایه گذار پرداخت می‌شود.
 
دولت هیچ تعهدی در پرداخت سود به پیمانکاران ندارد
 
معاون ساخت وتوسعه آزاد راه‌ها با اشاره به اینکه برای بازگشت سرمایه به سرمایه گذار تضمین‌های وجوددارد، اما این تضمین‌ها براساس ترافیک عبوری در آزاد راه‌ها محقق می‌شود، گفت: دولت هیچ تعهدی پرداختی نخواهد داشت. در ابتدا سرمایه گذار هزینه‌های نگهداری و بهره برداری را کسر سپس از محل و عوراض و سایر بخش‌ها سرمایه آن باز می‌گردد.
 
میر شفیع توضیح داد: هرسال گزارش مالی سازمان حسابرسی آزاد راه‌ها را کنترل می‌کند تا اصل و سود سرمایه مستهلک بشود.
 
وی افزود: نگهداری آزادراه‌ها به طور کامل بر عهده سرمایه گذار است، البته دولت در این بخش نظر استاندارد‌ها، ایمنی و سطح سرویس‌ها در تمام طول سال نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد.
 
معاون ساخت وتوسعه آزاد راه‌ها اظهار داشت: کمک‌های دولت در این بخش شامل معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه گذار و تامین بخشی از هزینه ها‌ی ساخت آزادراه‌ها تا زمان بازگشت اصل و سود بخشی از هزینه‌ها به سرمایه گذار است.
 
میر شفیع یاد آور شد: هر گونه مداخله در قیمت و ترافیک در قانون پیش بینی شده و به صورت نقدی پرداخت می شود. شرایط دولت در حال حاضر مناسب نیست بنابراین باید از اقدامان موازی کاری پرهیز کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار