اهواز؛

جمع‌ آوری زکات برای کمک به ساخت مسکن برای محرومان

فرماندار شوش گفت:15 میلیارد ریال برای کمک به ساخت تعدادی واحد مسکونی برای محرومان همچنین کمک به ساخت و نوسازی مسجد، حسینیه و تجهیز سالن ورزشی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛رضا نجاتی ، فرماندار شوش اظهار داشت: خوشبختانه هرسال نسبت به سال‌های قبل شاهد افزایش جمع‌آوری زکات در شهرستان شوش هستیم و امیدواریم بتوانیم در عمل به واجبات و احکام الهی جامع عمل بپوشانیم چراکه اصل تشکیل نظام اسلامی در ایران رعایت واجبات، ارزش‌های اسلامی و حدود، اجرای احکام الهی است.

وی گفت: از این میزان زکات جمع‌آوری شده بیش از 15 میلیارد ریال برای کمک به ساخت تعدادی واحد مسکونی برای محرومان همچنین کمک به ساخت و نوسازی مسجد، حسینیه و تجهیز سالن ورزشی هزینه شده است.

نجاتی افزود: باید مبلغی از زکات برای موضوعات فرهنگی شهرستان از قبیل ساخت و تجهیز حوزه‌های علمیه و تجهیز مصلای نماز جمعه این شهر داده شود.

فرماندار شهرستان‌ شوش ادامه داد: اهداف اسلام با اسم اسلام محقق نمی‌شود بلکه باید وارد میدان عمل شد و یک جامعه ایمانی شکل بگیرد چراکه جامعه ایمانی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و همچنین حلال خواری، اقتصاد و اخلاق های سالم ترویج پیدا کند.

وی با قدردانی از کشاورزان در استقبال از پرداخت زکات بیان کرد: شهرستان شوش همواره در زمینه‌ی پرداخت زکات پیشرو و یکی از شهرستان‌های بنام بوده است.

نجاتی گفت: کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) در طول چندین سال از تاسیس آن کمک‌های زیادی را در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار جامعه انجام داده به طوری که حوزه عمل آن به فراتر از مرزها نیز گسترش پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان‌ شوش به اثرات زکات در فقر و محرومیت‌زدایی اشاره و بیان کرد: یکی از معضلات اساسی جامعه مسئله فقر و بیکاری است که یکی از راه‌حل‌های آن مسئله پرداخت زکات است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در کنار کار رسیدگی به امور محرومین، موضوع توانمندسازی افراد جامعه را نیز در دستور کار خود قرا داده، به طوری که سبب شده تا افراد زیادی که تحت پوشش این نهاد هستند با اعطای وام‌های خود اشتغالی زمینه‌ کار آفرینی، تولید‌ و‌ اشتغال برای آنان فراهم شده است‌.

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه این همایش گفت: زکات فرهنگ انفاق و نیکوکاری در اسلام است که از راهکارهای اساسی در محرومیت‌زدایی است.

مرتضی موصلی گفت: در استان خوزستان سال 95 بیش از 160 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: این مبلغ در جهت توانمند‌سازی و مسکن نیازمندان‌، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، کمک به آموزش‌و‌توسعه زیر ساخت‌ها در مناطق محروم اختصاص داده شده است.  مردم خوزستان در کشور و شهرستان شوش در استان بیشترین سهم پرداخت زکات را به خود اختصاص دادند.

انتهای‌پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار