همدان؛

ویژه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز همدان در ماه رمضان

مدیر طرح و برنامه‌های قرآنی صدا و سیمای مرکز همدان گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی در ۴ حوزه سیما، صدا، خبر و فضای مجازی تدارک دیده شده است.

ویژه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز همدان در ماه رمضانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نادر شکریان، اظهار داشت: برنامه «ضیافت‌الهی» ویژه افطار با رویکرد مباحث مهر‌ورزی و فراگیر کردن این سنت و ارزش حسنه در جامعه قبل از اذان مغرب، برنامه «ماه عاشقی» ویژه سحر با محوریت مباحث مختلف ماه رمضان، قرآن نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و معارف اسلامی قبل از اذان صبح از طریق سیمای مرکز همدان پخش خواهد شد.

شکریان اضافه کرد: پخش زنده مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حسینیه امام(ره) در ساعت ۱۷ از طریق صدا و سیما، برگزاری بیست و دومین مسابقه بزرگ قرآنی و سخنرانی آیت‌الله محمدی، امام جمعه همدان  با محوریت تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، در آرامگاه بوعلی‌سینا از دیگر برنامه های سیمای مرکز همدان در ماه مبارک رمضان است.

مدیر برنامه‌های قرآنی صدا و سیمای همدان ادامه داد: از آنجا که امسال رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد همزمان با ماه مبارک رمضان است، ویژه برنامه‌ای با محوریت سیره و شخصیت شناسی امام خمینی(ره) و مباحث قیام ۱۵ خرداد در این ایام پخش خواهد شد همچنین برنامه های روزانه سیمای مرکز همدان متأثر از ماه رمضان طبق روال خود پخش خواهد شد.

وی گفت: ویژه برنامه شب های قدر  و شهادت حضرت علی(ع) و سخنرانی های این ایام با پرداختن به مباحث نزول قرآن، شخصیت والای امیر، دعا و استجابت دعا و عذادرای ویژه این شب ها ... توسط صدا و سیمای مرکز همدان پخش خواهد شد، همچنین پخش و گزارش خبری مراسم راه پیمایی روز قدس و برگزاری نماز باشکوه عیدفطر و خطبه‌های نماز در سطح استان از دیگر برنامه های سیمای مرکز همدان در رمضان ۹۶ است.

شکریان خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در واحد صدای مرکز همدان برای این ماه مبارک تنظیم و تدارک دیده شده است، ویژه برنامه «نسیم سحر» قبل از اذان صبح و «قبول باشه» ویژه افطار با محوریت مباحث قرآنی و نهج‌البلاغه، احکام، تفسیر و تعلیم و تربیت، جهاد و شهادت و ...همچنین مسابقه بشارت و برنامه «تمنای دل» با موضوع احکام، تفسیر و تلاوت قرآن کریم است.

این مقام مسئول گفت: در بخش خبر نیز تمامی مراسم‌های سطح استان شامل افطاری، معرفی مساجد، گزارش ویژه رحلت امام(ره)، سخنرانی در دانشگاه و تمامی فعالیت‌های شاخص قرآنی استان شامل تلاوت قرآن، ویژه برنامه شب‌های قدر، روز قدس و برپایی نماز عید سعید فطر و ... توسط مرکز سیمای استان همدان انجام خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.