بجنورد؛

تولید بیش از سه هزار انواع تخته فرش توسط مددجویان

سه هزار و ۳۶۳ تخته فرش، گلیم و تابلو فرش توسط مددجویان استان تولید شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛علیرضا مرادی ،معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان با بیان این که این فرش ها به ارزش ۱۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال در بازارهای داخلی استان و تهران به فروش رسیده است ، گفت : مجریان طرح های قالی بافی سال ۹۵ توانسته اند بیش از یک هزار و۵۰۰ متر مربع فرش دستباف نفیس تولید کنند .

وی افزود : بافت۳۸۲ تخته فرش به متراژ یک هزار و ۵۱۲ متر مربع و ۳۱۴ تابلو فرش با مساحت ۲۳۲ متر مربع از دیگر اقدامات مددجویان در بخش اشتغال زایی و کسب درآمد است.

مرادی با اشاره به وجود ۷۴۵ کارگاه فعال در این حوزه، اظهار کرد : ۴۵۶ کارگاه در بخش قالی بافی، ۱۷۴ مورد گلیم بافی و ۱۱۵ مورد در بحث تابلو فرش در استان در حال فعالیت هستند.

وی پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، کمک به معیشت خانواده ها و افزایش قدرت خرید، جلوگیری از روند بیکاری و در نهایت توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت از جمله اهداف کمیته امداد در اجرای طرح های فرش و صنایع دستی عنوان و تصریح کرد : مددجویان می‌توانند در رشته مورد علاقه خود از دوره‌های آموزشی این نهاد استفاده کرده و با دریافت تسهیلات کسب و کار مورد نظر خود را راه اندازی کنند.

گفتنی است : سال گذشته دو هزار و ۶۶۷ گلیم به متراژ پنج هزار و ۵۱۲ متر مربع در استان بافته شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.