اعزام زائران از ابتدای مردادماه آغاز می شود/قیمت ها با تغییر نامحسوس همراه خواهد بود

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زائران خانه خدا برای شرکت در مراسم حج امسال از ابتدای مردادماه آغاز خواهد شد که درمجموع 86 هزار و 500 زائر ایرانی به حج امسال اعزام خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید محمدی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت امروز در شیراز اظهار کرد: فاصله یکساله در اعزام حجاج، باعث شد در بحث آماده سازی برخی زیرساخت های مورد نیاز حدود چهار ماه از دیگر کشورها عقب باشیم.

 
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: به همین دلیل مجموعه دست اندرکاران امور حج امسال کوشش و تلاش بیشتری خواهند کرد و مسائل مربوط به حج و زائران را با جدیت بیشتری پیگیری خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: بنا داریم امسال از افراد با تجربه و توان بالا و همچنین افراد برخوردار از سلامت کامل جسمی استفاده کنیم و این موارد مهم باید مد نظر کارگزاران زیارتی ما نیز باشد.

محمدی با بیان اینکه برنامه ریزی کرده ایم که فردا پنج شنبه اسامی کاروان ها و قیمت ها را اعلام کنیم افزود : خیلی کوشیدیم که قیمت های امسال نسبت به 2 سال قبل (سال 94) تغییری نداشته باشد.
 
 رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: اگر قیمت ها هم تغییری داشته باشد تنها از بابت افزایش و بهبود خدمات رسانی از جمله تهیه و پیش بینی چادرهای کولردار به جای چادرهای معمولی با توجه به گرمای شدید است.
 
وی تصریح کرد: بحث استفاده حجاج از مچ بند را ما دنبال می کنیم نه دولت عربستان، چرا که با توجه با بالا بودن میانگین سنی حجاج ما، استفاده از این مچ بندها کمک می کند مشکلی برای حجاج ما ایجاد نشود و در صورت بروز مشکل به سرعت وارد عمل شویم.
 
محمدی از کارگزاران و مدیران کاروان ها خواست که در خصوص مسائل و مشکلاتی که در جریان حج ممکن است برای زائران ایجاد شود به آن ها آگاهی دهند تا در صورتی که در آنجا با کمبود و مشکلی مواجه شدند آمادگی لازم را داشته باشند.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از جمله با توجه به اینکه از سال قبل در منطقه مرکزی مدینه برخی تخریب ها برای بازسازی انجام شده ظرفیت های اسکان زائران کاهش یافته است.
 
وی تصریح کرد: امسال برای اسکان زائران در مدینه 280 هزار تخت نیاز است در حالی که مجموعه تخت های موجود 110 هزار تخت است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد:‌ اعزام زائران خانه خدا برای شرکت در مراسم حج امسال از ابتدای مردادماه آغاز خواهد شد و 86  هزار و 500 زائر ایرانی به حج امسال اعزام خواهند شد که این تعداد در مقایسه با سال 94 که 64 هزار زائر ایرانی به حج مشرّف شدند 35 درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تلاش مجموعه های مختلف، امسال شاهد برگزاری یک مراسم حج باشکوه، عزتمند و توام با آرامش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری است باشیم.

محمدی افزود: در جریان مذاکراتی که برای شرکت در آن به کشور عربستان دعوت شدیم تاکید شد که موضوع حج از مسائل سیاسی کاملا جدا شود و در این مذاکرات دغدغه ها و مطالبات رهبری و مسئولان را مطرح کردیم و سرانجام نیز موفق شدیم آنچه را که می خواستیم بدست آوریم و مسیر حج امسال هموار شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار