اردبیل؛

راه اندازی 140 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: برای امسال مجوز احداث و راه‌اندازی ۱۴۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور اخذ شده و تا پایان امسال این مراکز به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حبیب‌الله مسعودی فرید افزود: سازمان بهزیستی کشور فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد که یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها در معاون امور اجتماعی این سازمان توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در راستای سیاست‌های اقتصادمقاومتی بوده که توسعه خدمات با اولویت مناطق محروم در این سازمان مد نظر است.

وی گفت: در بحث راه‌اندازی و تجهیز اورژانس‌های اجتماعی تا پایان سال گذشته 197 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور راه‌اندازی شده و برای امسال نیزمجوز احداث و راه‌اندازی 140 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر در کشور اخذ شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون 15 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور راه‌اندازی شده که در استان اردبیل نیز در سه شهرستان مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد مرکز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی خواهد شد.

مسعودی فرید افزود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی بوده که در قالب طرح تامین مالی خرد به انجام می‌رسد که این خود یکی از محورهای اقتصادی مقاومتی بوده و تا به امروز دو هزار و 650 گروه خودیار در سازمان بهزیستی کشور توانمند شده و وابستگی آنها به بهزیستی کاهش یافته است.

وی گفت: حمایت از مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی بوده که در این راستا طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مناطق محروم برای کودکانی که نیاز به کالری غذایی دارند اجرا می‌شود و برای این موضوع در سال 96 بالغ بر 60 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و امسال نیز 80 میلیارد تومان اعتبار برای توزیع یک وعده غذای گرم در مناطق محرومهزینه می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار کرد: پیشگیری از وقوع خودکشی یکی دیگر از فعالیتهای حوزه امور اجتماعی سازمان بهزیستی بوده که در سال 94 از اقدام به خودکشی چهار هزار و 200 نفر در سطح کشور جلوگیری شده و در سال گذشته نیز این آمار به سه هزار و 400 مورد پیشگیری از خودکشی کاهش یافته که برنامه‌های مشاوره‌ای نیز برای این موضوع اجرا می‌شود.

مسعودی فرید گفت: اغلب این اقدام به خودکشی‌ها بر اثر عوامل مختلفی رخ می دهد که اختلالات روانشناختی و یا افسردگی برخی از علل و عوامل این امر بوده که مرکز مشاوره سازمان بهزیستی برای کاهش این آمار به صورت شبانه‌روزی در فعالیت بوده و خوشبختانه نسبت به سال‌های گذشته آمارها در این حوزه کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار