گیلان؛

بهره برداری از ماشین اسکنر در جاده ها

ماشین مجهز به اسکنر در جاده های گیلان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از بهره برداری از ماشین مجهز به اسکنر در جاده های گیلان خبر داد.
 
محمود ایران پرست گفت: شناسایی چاله، ترک، شیار و ناهمواری های شیب طولی و عرضی جاده از ویژگی های این ماشین است.
 
وی افزود: با استفاده دستگاه مختصات، جی پی اس و دوربین هوشمند ماشین مجهز به اسکنر می توان در هر 10 ثانیه  از سطح جاده عکس گرفت و مشکلات آن را بررسی کرد.
 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه تاکنون عیب یابی در جاده ها به صورت حضوری انجام می شد، اظهار داشت: با استفاده از ماشین مجهز به اسکنر جاده ای در مدت زمان کوتاه می توان با استفاده از داده ها آن برای رفع مشکلات برنامه ریزی کرد.
 
محمود ایران پرست خاطرنشان کرد: استان گیلان بیش از 800 کیلومتر راه اصلی دارد که قرار است در مرحله نخست بیش از 130 کیلومتر آن با دستگاه مجهز به اسکنر عیب یابی شود.
 
وی با بیان اینکه ماشین مجهز به اسکنرتنها دستگاه خریداری شده در ایران است و قرار است در جاده های اصلی دیگر استان های کشور به کار برده شود، گفت: ایران یازدهمین کشور جهان است که از این فناوری استفاده می کند.
 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه با اشاره به اینکه منابع مالی برای ترمیم جاده های گیلان در استان کافی نیست، تصریح کرد: حدود 40 درصد از جاده های گیلان به بازسازی نیاز دارد.

 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.