لاوروف در دیدار با تیلرسون، اخراج رئیس اف‌بی‌آی را به تمسخر گرفت

واکنش کنایه‌آمیز وزیر خارجه روسیه به پرسشی درخصوص برکناری جیمز کومی از سوی دونالد ترامپ، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خبری آمریکا داشت.

لاوروف در دیدار با تیلرسون، اخراج رئیس اف‌بی‌آی را به تمسخر گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه)، در دیدار با «رکس تیلرسون»، همتای‌ آمریکایی‌اش، برکناری «جیمز کومی»، رئیس اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، را به تمسخر گرفت. لاوروف که در یک نشست خبری مشترک با تیلرسون شرکت کره بود، زمانی که از وی سؤال شد: «آیا اخراج کومی از سوی ترامپ بر روابط دیپلماتیک میان روسیه و آمریکا تأثیری خواهد داشت؟»، در حالی که چهره متعجبی به خود گرفته بود، با تمسخر گفت: او اخراج شده؟ شوخی می‌کنید! شوخی می‌کنید!

وزیر خارجه روسیه پس از واکنش کنایه‌آمیزش به برکناری کومی، در حالی که برای خبرنگاران دست تکان می‌داد، همراه با تیلرسون سالن کنفرانس را ترک کرد. لاوروف قرار است روز چهارشنبه در کاخ سفید، با ترامپ دیدار و گفت و گو کند.  

علاوه بر نشریه هیل، بسیاری دیگر از رسانه‌های آمریکایی -از جمله سی‌ان‌بی‌سی، ان‌پی‌آر (رادیو عمومی ملی آمریکا)، ان‌بی‌سی نیوز و نیوزویک- نیز در پایگاه‌های اینترنتی خود نوشتند: لاورف برکناری جیمز کومی را به تمسخر گرفت. 

سخنگوی کاخ سفید شب گذشته با اعلام برکناری رئیس اف‌بی‌ای از سوی ترامپ، اعلام کرد «رئیس جمهور آمریکا توصیه دادستان و معاون دادستان را پیرامون برکناری رئیس اداره تحقیقات فدرال پذیرفته است.»

اخراج کومی در حالی صورت گرفت که اف‌بی‌آی به تازگی تحقیقات خود را درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و ارتباط نزدیکان ترامپ با مقامات روس آغاز کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار