مهره های شطرنج کی روش در یک نگاه

لیست اعلام شده تیم ملی فوتبال کشورمان از سوی کی روش دارای نکات جالب است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز (چهارشنبه) لیست تیم ملی فوتبال کشورمان از سوی کارلوس کی روش اعلام شد.
اسامی اعلام شده از سوی سرمربی تیم ملی کشورمان دارای نکات جالبی است که در ذیل به آنها می پردازیم.
 
درواره بانان:
 
محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتورسازی تبریز توانست در لیگ شانزدهم عملکرد نسبتا خوبی از خود به جا بگذارد و حتی با تنش های بوجود آمده در این تیم تبریزی،به فینال جام حذفی برسد.وی سابقه دعوت به تیم ملی فوتبال را در کارنامه خود دارد و بیشتر مواقع به عنوان دروازه بان دوم از سوی کی روش به تیم ملی دعوت شده است.
رشید مظاهری دروازه بان تیم ذوب آهن اصفهان همیشه نشان داده که توانایی بالایی در حساس ترین نقطه خط دفاعی دارد و با عملکرد مثبت خود در پایان لیگ شانزدهم همراه تیم ذوب آهن در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار گرفت.برخلاف لیگ برتر، مظاهری در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد جالبی از خود به جا نگذاشت و سبزپوشان اصفهانی از صعود به مرحله حذفی بازماندند.
 
حامد لک سومین دروازه بانی است که از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شده است.دروازه بانی که نیم فصل دوم لیگ شانزدهم فوتبال از تیم صبای قم به سایپا منتقل شد و توانست در چند دیدار آخر نارنجی پوشان تهرانی با عملکرد مثبت خود نظر کی روش را به خود جلب کند.
 
مدافعان:
 
رامین رضاییان بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس یکی از جالب ترین انتخاب های سرمربی پرتغالی تیم ملی است.رضاییان که چند هفته پیش از سوی برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس از این باشگاه اخراج شده بود ،نامش را سرمربی تیم ملی در لیست بازیکنان منتخب خود قرارداد.بازیکن سابق سرخپوشان پایتخت بیش از یک ماه است که به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می کند و در هیچ بازی رسمی شرکت نکرده است.
شاید به جرات بتوان گفت عجیب ترین نامی که در لیست کی روش خودنمایی می کند محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن تیم استقلال تهران است.کنعانی زادگان ابتدای فصل شانزدهم لیگ برتر با مصدومیتی جدی رو به رو شد و شانزدهمین دوره لیگ را از دست داد و یک فصل فوتبالی در هیچ مسابقه ای و تمرین گروهی شرکت نکرده است
پژمان منتظری مدافعی که این روزها نسبت به سایر لژیونرهای ایرانی شاغل در قطر شرایط بهتری دارد.
مرتضی پورعلی گنجی فصل خوبی را در قطر با ژاوی همبازی نامی خود پشت سر گذاشت و فقط در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در مقابل استقلال تهران حذف شد.
 
میلاد محمدی لژیونر کشورمان این روزها توانسته در ترکیب تیم خود جای ثابتی برای خود بدست آورد و درخشش خود را ادامه دهد.
پورغاز که شاگرد حسین فرکی است با تمرکزی که در خط دفاع سایپا دارد کی روش را مجاب کرد وی را به تیم ملی دعوت کند.
وحید محمدزاده مدافع ذوب آهن اصفهان در دیدارهای آسیایی این تیم توانست عملکرد درخشانی داشته باشد و کی روش نگاه ویژه ای به وی داشته باشد.
 
سعید آقایی با اینکه در اردوهای تیم ملی برای چند بازی اول مقدماتی جام جهانی حضور داشت اما مصدومیت طولانی مدتی که برایش پیش آمد، او را از جمع شاگردان کی روش دور کرد. با این حال آقایی در بازگشت به میادین توانست بازی های خوبی برای تراکتورسازی انجام دهد و بار دیگر توانایی هایش را به کادرفنی تیم ملی ثابت کند.
 
هافبک ها:

مهدی ترابی بی‌شک جزو بازیکنان آینده دار فوتبال ایران است. فوتسالیست سابق منتخب کرج حالا در فوتبال نامی برای خود دست و پا کرده حضور ثابتی در لیست کی روش دارد.
 
سعید عزت الهی لژیونر تیم آنژی توانست در چند دیدار پایانی تیمش نمرات قابل قبولی دریافت کند و کی روش را مجاب کند می تواند برای تیم ملی مفید باشد.
 
احسان حاج صفی کاپیتان تیم سپاهان اصفهان یکی از مهره هایی است که همیشه مورد توجه سرمربی تیم ملی بوده است و توانسته حضور ثابتی در تیم ملی داشته باشد.
 
علی کریمی دیگر لژیونر کشورمان توانست در دیدارهای پایانی تیمش در ترکیب قرار بگیرد و از آنجایی که کی روش اعتقاد زیادی به لژیونرها دارد در لیست تیم ملی جای خود را پیدا کرد.
 
اشکان دژاگه بازیکنی است که حتی با مصدومیت  برای تیم ملی مفید بوده است و بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره مصدومیت طولانی کی روش بازهم وی را دعوت کرد که ثابت کند اعتقاد ویژه ای به دژاگه دارد.
 
احسان پهلوان هافبکی که همیشه ثابت کرده جواب اعتماد را به خوبی پاسخ می دهد توانست کادر فنی تیم ملی را با نمایش جالب و خوب خود مجاب کند که وی بازهم به تیم ملی دعوت کند.
 
مهاجمان:

ساسان انصاری مهاجم تیم فولاد خوزستان که رقیب اصلی مهدی طارمی برای کسب عنوان آقای گل لیگ شانزدهم بود توانست با 16 گل کی روش را برای انتخاب خود مجاب کند.
 
کریم انصاری فرد بی شک یکی از موفق ترین لژیونرهای ایران است و توانست با نمایش فوق العاده خود در قهرمانی تیم فوتبال المپیاکوس تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
سردار آزمون مهاجم تیم روستوف روسیه نسبت به گذشته عملکرد چندان درخشانی نداشته است.
 
گفتنی است کی روش بازیکنان تیم های استقلال تهران،پرسپولیس و استقلال خوزستان بعد از برگزاری مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به تیم ملی دعوت می کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار