صندوق بین‌المللی پول: آسیا نیروی محرکه رشد اقتصادی جهان است

صندوق بین‌المللی پول با اعلام اینکه رشد اقتصادی آسیا دو دهم درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود اعلام کرد این قاره همچنان نیروی محرکه رشد اقتصادی جهان باقی خواهد ماند.

صندوق بین‌المللی پول: آسیا نیروی محرکه رشد اقتصادی جهان است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری یورونیوز، صندوق بین المللی پول به عنوان نهادی که برای تثبیت نظام مالی و اقتصادی جهان و همچنین پیشبرد سیاست های پولی در سطح بین المللی تلاش می کند در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی آسیا امسال به طور میانگین به پنج و نیم درصد خواهد رسید که نسبت به پیش بینی قبلی دو دهم درصد بیشتر است. 

این نهاد در گزارش قبلی خود پیش بینی کرده بود که رشد اقتصادی قاره آسیا به طور میانگین به پنج ممیز سه دهم درصد برسد. 

صندوق بین المللی پول برای سال 2018 نیز پیش بینی کرده است که میزان رشد اقتصادی آسیا به پنج ممیز چهار دهم درصد برسد.

این نهاد با این حال درباره افت کاهش شاخص بهره‌وری و پیری جمعیت در کشورهای آسیایی ابراز نگرانی کرده است. کاهش بهره‌وری ‏با توجه به اینکه استفاده نکردن بهینه از منابع، ‏‏نیروی انسانی، تسهیلات ‏‏و غیره را نشان می دهد، اثر منفی ‏خود را با کاهش تولید ‏ناخالص داخلی و ‏افزایش هزینه کار در ‏کشور مورد نظر نشان ‏می دهد. این دو عامل از همین حالا آثار منفی خود را در اقتصاد ژاپن نشان داده اند. 

صندوق بین المللی پول برای چین، اقتصاد دوم جهان هم پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی این کشور به شش ممیز شش دهم درصد در امسال برسد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار