اصفهان؛

ثبت 50 وقف جدید استان اصفهان در سال جاری

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان گفت: تعداد 50 وقف جدید طی سال جاری در این استان ثبت شده است.

حجت الاسلام رضا صادقی،  در حاشیه جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت :نیت وافقین در این موارد برای امامزادگان،  امور قرآنی، روضه خوانی سیدالشهدا،  مزدوجین جوان و برای خانواده های بی سرپرست و نیازمندان است.
وی، تصریح‌کرد :ارزش ریالی این 50 مورد وقف 50 میلیارد ریال است.
 
به گفته وی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تابه امروز 350 پرونده حقوقی در محاکم قضایی دارد که تسریع در رسیدگی به این پرونده ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی را می طلبد.
 
مدیر کل اداره اوقاف و امورخیریه استان اصفهان، پرداخت حقوق وقف در تحقق اجرای نیت وافقین را خواستارشد و گفت :نباید گذاشت نیت وافقین بر روی زمین بماند تا دین شرعی بر گردن ما نماند.
 
حجت‌الاسلام صادقی،  اظهارداشت: مبلغ 60 میلیارد ریالی بدهی مستاجرین اوقاف و امور خیریه است.
وی،  در ادامه درخصوص اجرای طرح های آرامش بهاری،خیمه های معرفت و طرح اوقات فراغت دربقاع متبرکه همزمان با ایام نوروز گفت :حضور باشکوه مردم در خیمه های معرفت طرح آرامش بهاری بویژه شرکت جوانان قابل تقدير است.
 
به‌گفته‌ وی،اجرای برنامه های متنوع و کار مداوم در حوزه فرهنگی بقاع متبرکه هر چه انجام شود کم است و همچنان نیازمند کوشش فراوان در این عرصه است.
 
مدیر کل اداره اوقاف و امورخیریه استان اصفهان، با اشاره به برگزاری شورای اداری این اداره با حضور مدیران،  معاونین و دبیران ستادی ادارات در این نشست در جوار شهید اردهال امامزاده واجب العظیم گفت :وجود امامزادگان بقاع متبرکه بویژه آستان مقدس سلطان علی بن امام محمدباقر علیهما السلام در مشهد اردهال کاشان که در راه تبلیغ دین به شهادت رسید مایه خیر و برکت و خدمت در این مضجع های شریف مایه هدایت و سازندگی و آرامش مردم بویژه نسل جوان است.
 
حجت الاسلام صادقی، با اشاره به اجرای طرح مودت در بقاع متبرکه افزود:240ميليارد ریال از محل اجراي اين طرح غیر از کمک های مردمی، نذورات ضریح و صندوق در سال گذشته جمع شد.
وی،کسب رتبه اول حافظ وقاری قرآن موسی معتمدی در بين 86 کشور در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن را به عنوان افتخارات استان تاکیدکرد و گفت: وی از خانواده ای قرآنی است که چهار برادر وی نيز حافظ و در حال حفظ قرآن هستند.
 
حجت‌الاسلام صادقی،  با انتقاد از توجه کافی مسوولان استان و کشور به این قاری و سایر قرا و حفاظ قرآن كريم گفت: از ظرفیت این حفاظ در برنامه های فرهنگی قرآنی بویژه جزخوانی حتما استفاده شود.
وی،  ترویج فرهنگ وقف در حوزه قرآن را از این حافظ و قاری قرآن در جلسات خواستارشد و گفت :
وقف های قرآنی در استان ما کم است.
 
شایان ذکر است: جلسه شوراي اداري اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با حضور مدیر کل، مدیران ادارات اوقاف شهرستان های استان،  معاونین و دبیران ستادی همراه با آیین تقدیر از حافظ وقاری قرآن موسی معتمدی رتبه اول سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن و سخنرانی سيد جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات کتابخانه آستان مقدس سلطان علی بن امام محمدباقر علیهما السلام در مشهد اردهال کاشان برگزارشد.  
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.