سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم آغاز به کار کرد

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی از وصول ۵۳ مقاله از کشورهای جهان به سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت خبر داد.

سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم آغاز به کار کرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در قم، رئیس موسسه آینده روشن در سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که صبح امروز در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) حضور شرکت کنندگان در این همایش را مصداق تعظیم شعائر الهی دانست و گزارشی از فعالیتهای یکساله همایش ارائه کرد.
 
او ابراز داشت: مجموعه مقالات برگزیده و منتخب در سه الی چهار جلد منتشر و در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد ضمن آنکه با مراجع معظم تقلید و سران دیگر ادیان و مذاهب دیدارهایی داشته ایم که گزارش آن در خبرنامه همایش به چاپ می‌رسد.
 
پورسیدآقایی تجلیل از مهدی یاوران در عرصه‌های مختلف را بخش دیگر این همایش عنوان کرد و افزود: از شخصیت عیسی قاسم گرفته تا آتش نشانان شهید و شهرداری قم به عنوان مهدی یاور و، ولی یاور تجلیل می‌شوند.
 
او افزود: مقالات رسیده به زبان فارسی بالغ بر ۱۶۵ مقاله است که ۹۰ مورد آن پذیرفته شده است همچنین ۳۰ مقاله هم به صورت مشترک نوشته شده است.
 
دبیر علمی همایش دکترین مهدویت همچنین از دریافت ۵۳ مقاله از کشورهای خارجی خبر داد و گفت: این مقالات از کشورهایی، چون مراکش، آرژانتین، انگلستان به دست ما رسیده است.
 
او با اشاره به مدعوین همایش عنوان داشت: ۲۴ مهمان خارجی در همایش حضور یافتند و ۵۰ نفر از میهمانان جامعه الزهرا هم در جمع ما حضور دارند که مجموعا ۷۴ مهمان خارجی داریم که از ۳۱ کشور جهان هستند.
 
پورسیدآقایی از اعزام مبلغ به خارج از کشور با همکاری مجمع جهانی اهل بیت خبر داد و گفت: امسال ۱۰ نفر را به کشورهای مختلف اعزام کرده ایم و در این زمینه بزرگان و علمایی در این زمینه مساعدت نموده اند.
 
او از اندیشه مهدویت به عنوان انرژی فوق هسته‌ای در دست پیروان ادیان نام برد و افزود: می‌توان از این اندیشه گرانسنگ برای رفع ظلم استفاده کرد.
 
دبیر همایش، رونمایی از آثار مهدوی و شعر مهدوی را از دیگر برنامه‌های این همایش ذکر کرد و گفت: یکی از این آثار ۲۶ جلد است که متعلق حوزه‌های علمیه خواهران می‌باشد که برای اولین بار رونمایی می‌گردد.
 
سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از امروز به مدت دو روز و در دو نوبت صبح و عصر در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شده و فردا ظهر به کار خود پایان می‌دهد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار