همدان؛

توزیع رایگان بیش از 8 میلیارد ریال دارو به بیماران نهاوندی

پارسال به منظور حمایت از بیمه شدگان تامین اجتماعی ، 8 میلیارد و 632 میلیون و 255 هزار ریال دارو و سایر تجهیزات پزشکی در اختیار مراجعه کنندگان به درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند قرار گرفت.

توزیع رایگان بیش ازهشت میلیارد ریال دارو به بیماران نهاوندیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند گفت: سال گذشته در مجموع 89 هزار و 785 نفر به عنوان بیمار به داروخانه این درمانگاه مراجعه که پس از ویزیت پزشک ، 277 هزار و 616 قلم دارو به ارزش هفت میلیارد و 972 میلیون ریال به صورت رایگان دریافت کردند.
 
معصومه روزبهانی افزود: افزود: علاوه بر این در سایر قسمت ها نیز هشت هزار و 370 نفر به بخش آزمایشگاه ، چهار هزار و 681 نفر به بخش رادیولوژی ، یک هزار و 500 نفر به بخش قلب ، پنج هزار نفر به بخش مامایی ،2 هزار و 200 نفر به بخش تزریقات و 2 هزار نفر در بخش پاراکلینیک و سایر بخشها مراجعه کرده که در مجموع رقمی بیش از 659 میلیون و 856 هزار ریال خدمات پزشکی به صورت رایگان به آنان ارائه شده است.
 
روزبهانی گفت: در سال گذشته 102 هزار و 390 نفر به این درمانگاه مراجعه کرده که سهم بخش پزشک عمومی 69 هزار و 396 نفر ، سهم بخش پزشک اطفال 25هزار و 649 نفر و سهم بخش دندانپزشکی هفت هزار و 285 نفر بوده است.
 
وی افزود: به منظور رفاه حال بیشتر بیمه شدگان تامین اجتماعی برای نخستین بار یکی از ارزشمندترین اقدامات دولت در بخش درمان ، حذف دفترچه تامین اجتماعی و صدور 100 درصدی نسخه ها به صورت الکترونیک بوده است که اجرای این طرح باعث افزایش رضایت مندی بیمه شدگان و رفاه حال آنها شده است .
 
روزبهانی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات درمانی به بیماران مزمن ، پرونده هایی به صورت الکترونیکی برای آنان تشکیل و به صورت ماهانه دارو در اختیار آنان قرار می گیرد.
 
وی گفت: با توجه به نیاز شهرستان و تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی و همچنین سیاست های دولت در زمینه سلامت و عدالت اجتماعی با پیگیریهای انجام شده در درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان سال گذشته از درمانگاه عمومی به درمانگاه تخصصی ارتقا یافت و به این مطالبه مردم نهاوند پس از چندین سال پاسخ داده شد.
 
وی با بیان اینکه این درمانگاه در سال 91 به دلایل مختلف دارای یک پزشک بود و در معرض تعطیلی قرار گرفت که در حال حاضر این درمانگاه به یک درمانگاه تخصصی در سطح استان تغییر شکل داده است گفت: این آمادگی در این بیمارستان وجود دارد که در صورت وجود پزشک متخصص قلب ، داخلی و رادیولوژی این بخشها را فعال کرده و سطح ارائه خدمات خود را گسترش دهد.
 
روزبهانی گفت: در حال حاضر این درمانگاه دارای سه پزشک عمومی ، یک پزشک متخصص اطفال ، و بخشهای رادیولوژی ، دندانپزشکی ، تزریقات و پانسمان داروخانه و واحدهای پشتیبانی است که به طور متوسط روزانه بیش از 500 نفر از مراجعان را پذیرش و خدمات درمانی به آنان ارائه می دهد .

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.