اصفهان؛

سند 2030 حریم خانواده را از بین می‌برد

عضو شورای عالی بسیج استادان اصفهان گفت: سندی که با فرهنگ غربی تنظیم‌شده و با فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی قرابتی ندارد قطعاً قابل‌ اجرا در آموزش‌ و پرورش جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بیژن شمس  با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اجرای سند 2030، اظهار کرد: سند 2030 در معاونت زنان ریاست جمهوری بنا بر آنچه سازمان یونسکو درخواست کرده بود قبل از آنکه مورد رؤیت و تأیید نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس یا سایر دستگاه‌های نظارتی دیگر قرار بگیرد تنظیم و تقدیم یونسکو شد.

وی افزود: سازمان یونسکو نیز بنا بر مأموریتش دستور اجرایی شدن آن را به وزارت آموزش‌ و پرورش صادر کرد و بعد از این برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون رحیم‌پور ازغدی و کبگانیان این سند را نقد کردند و گفتند این سند مغایر اسلام و اسناد بالادستی و قانون جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اصفهان گفت: مجدداً این تذکرات به دولت ابلاغ شد که باید در مرحله اجرایی بازنگری بشود و این سند قابلیت اجرایی ندارد تا اینکه وزیر آموزش‌ و پرورش از این سند رونمایی کرد و طبیعتاً سند به جهت اینکه مفادی دارد که با نظام ایران و فرهنگ اسلام انطباق ندارد قابل اجرا در ایران نیست.

شمس تصریح کرد: سندی که خانواده را متناسب با فرهنگ غربی و آمریکایی تعریف کند قطعا قابل اجرا نیست چرا که فرهنگ ایرانی منطبق با فرهنگ اصیل اسلامی و همچنین منطبق بر تمدن قبلی ایرانی است که یک تمدن منحصر به فرد بوده و رعایت حریم خانواده در آن تمدن مورد تأکید قرار گرفته، اما هدف سند 2030 از بین بردن حریم خانواده اصیل اسلامی و ایرانی است.

وی ادامه داد: در مفادی از این سند برابری جنسیتی را در بین دبستان تا دبیرستان قائل شده که البته در اسلام هم این مسأله مورد تأکید است و وجود دارد اما در غرب این مسأله تعریف دیگری دارد و آن این است که متناسب با فرهنگ غربی این تساوی جنسیتی یا التقاط جنسیتی یا زمینه ارتباط جنس‌های مختلف را فراهم می‌کند و یا تعریفی که از خانواده وجود دارد با فرهنگ اسلامی و ایرانی کاملاً تفاوت دارد.

عضو شورای عالی بسیج اساتید اصفهان تأکید کرد: خانواده‌ای که زن و شوهر بدون فرزند هستند، خانواده‌ای که زن و شوهر با فرزندان هستند، خانواده‌ای که زن در کنار زن می‌تواند زندگی کند و خانواده‌ای که مرد با مرد می‌تواند ازدواج کند از اشکال خانواده در غرب هستند که به دور از مباحث دینی است و همین زمینه مشکلات جدی در غرب را به وجود آورده است.

شمس گفت: سندی که با فرهنگ غربی تنظیم‌شده و با فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی قرابتی ندارد قطعاً قابل‌ اجرا در آموزش‌ و پرورش جمهوری اسلامی نیست.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.