کا‌خ‌سفید: ترامپ از روز نخست به دنبال برکناری جیمز کومی بود

سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد دونالد ترامپ از زمان در دست گرفتن قدرت، به دنبال برکناری مدیر اف‌بی‌آی بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ابتدای ریاست جمهوری به دنبال برکناری جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی بود.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت به سبب اشتباهاتی که از سوی کومی رخ داده بود، اعتماد به او به تدریج از بین رفته بود.

کومی در سخنانی خطاب به دوستان و همکارانش گفته است که وی همیشه عقیده داشته این حق رئیس جمهور است که مدیر دفتر تحقیقات فدرال ( اف بی آی) را به هر دلیل و یا حتی بدون هیچ علتی برکنار کند.

وی همچنین بر ضرورت این مسأله که ملت آمریکا اف بی آی را به عنوان نمونه ای از صداقت، امانت داری و استقلال در زمان آشفتگی ها ببینند، تأکید کرد.

ترامپ پیشتر گفته بود اعضای جمهوری خواه و دموکرات کنگره از او برای برکناری جیمز کومی تشکر خواهند کرد.

دموکرات‌ها می گویند برکناری مدیر اف‌بی‌آی در راستای سرپوش نهادن بر تحقیقات این سازمان در خصوص ارتباط میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه با هدف تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات صورت گرفته است.

"آدام شیف" از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است برکناری کومی پرسش‌هایی در خصوص اینکه آیا کاخ سفید آشکارا در یک امر جنایی مداخله می کند، ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار