سمنان;

نخستین باشگاه تولید و صادرکنندگان کشور در سمنان شروع به کار کرد

وجود ظرفیت های بالای معدنی ،تولیدی و کشاورزی در استان سمنان مهمترین دلیل ایجاد این باشگاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در همایش رونق تولید و صادرات استان سمنان ، نخستین باشگاه تولید کنندگان و صادرکنندگان کشور در این استان فعالیت خود را آغاز کرد.

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این باشگاه یک نهاد توسعه ای صادرات است که با همکاری و استفاده ازتجربیات اعضا علاوه بر هماهنگی و ارتباط نزدیک بین تولید و صادرات در زمینه بازاریابی و رفع موانع نیز موثر است.

بهروز اسودی وجود ظرفیتهای بالای معدنی ،تولیدی و کشاورزی در استان سمنان را مهمترین دلیل ایجاد این باشگاه عنوان کرد.


محمد خزاعی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با بیان اهمیت تقویت بخش خصوصی در رونق تولید ، صادرات و اشتغال گفت: حمایت هدفمند از واحد های تولیدی و صادراتی مهمترین راهکار در این زمینه است.

محمد خزاعی همچنین افزایش کیفیت تولیدات داخلی ، استاندارد سازی بین تولیدات و صادرات و تعادل بخشی هزینه های تولید و صادرات را از دیگر راهکارهای رونق در این بخش عنوان کرد.


خزاعی میزان سرمایه گذاری در کشور در یک سال گذشته را سه میلیارد و 124 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: رسیدن رشد اقتصادی ایران به هشت درصد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که در همکاری و تعامل همه در تحقق این مهم ضروری است.


استاندار سمنان نیزدر این همایش تشویق و ایجاد زمینه برای جذب سرمایه گذاری های خارجی را مهمترین رویکرد در استان سمنان اعلام کرد.

محمدرضا خباز افزود: در استان سمنان حدود شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب 111تفاهم نامه در بخشهای مختلف انجام شده که 87 تفاهم نامه به قرارداد منجر شده است.


انتهای پیام / ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.