کی روش فرار مغزها را به بازگشت مغزها تبدیل کرد

ساکت: برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر سنتی حسنه است

مدیر تیم های ملی فوتبال ایران گفت: برگزاری دیدار فینال جام حذفی در خرمشهر سنتی نهادینه است اما باید از ورزشگاه این شهر بهتر نگه داری شود.

ساکت: برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر سنتی حسنه استبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ساکت در حاشیه مراسم متبرک کردن کاپ قهرمانی فینال جام حذفی اظهار داشت: فدراسیون فوتبال از سال پیش سنت حسنه ای را در فوتبال ایران نهادینه کرد که بر این اساس فینال جام حذفی که به نام شهدا متبرک شده در خرمشهر  برگزار می‌شود. این امر اقدامی ارزشی، فرهنگی و انقلابی بود که به پیوند جامعه ورزش و فوتبال با ارزش‌های دفاع مقدس منجر شد.
 
وی افزود: فصل گذشته 11 بار قبل از برگزاری  فینال جام حذفی به خرمشهر آمدم اما امسال به دلیل مسئولیت هایم تنها سعادت داشتم به عنوان میهمان به این شهر بیایم.
 
ساکت درمورد آخرین وضعیت ورزشگاه اروندان برای برگزاری فینال جام حذفی گفت: شرایط ورزشگاه تنها دغدغه این مسابقه است. اذعان می کنم در یک سال گذشته نگهداری این ورزشگاه رها شده بود و گزارش‌ها از مناسب نبودن وضعیت این ورزشگاه حکایت داشت. با این حال اکنون اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان اداره ورزشگاه اروندان را برعهده گرفته و امیدوارم این ورزشگاه در آینده شرایط مناسب‌تری پیدا کند و به چمن آن هم رسیدگی شود.
 
ساکت درباره تعجب اهالی فوتبال از دعوت بازیکنانی مانند محمد حسین کنعانی زادگان به تیم ملی بیان کرد: فوتبال ملی ما در 6 سال گذشته همواره براساس اندیشه‌های کی‌روش کار و راه خود را پیدا کرده است. اندیشه‌های وی دقیق است و برای صحت این امر به اظهارات حشمت مهاجرانی اکتفا می‌کنم. سرمربی اسبق تیم ملی اعتقاد دارد تصمیم ها و انتخابات کی‌روش سبب شده فوتبال ملی ایران شرایط خوبی داشته باشد. تصمیم های کی روش فوتبال ما را به جلو هدایت کرده و وی همواره به دنبال کمک به باشگاه‌ها برای معرفی چهره‌های جدید هم بوده است.
 
وی ادامه داد: در گذشته ما شاهد فرار مغزها از کشور بودیم اما با حضور کی‌روش در تیم ملی شاهد بازگشت مغزها در عرصه فوتبال کشور هستیم. بازیکنان ایرانی‌الاصلی که خارج از کشور بودند به ایران بازگشتند. بازیکنانی مانند اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد و حتی نفراتی که در  ایران متولد نشده‌ بودند اما پدر و مادر ایرانی داشتند به تیم ملی ایران آمدند.
 
ساکت در ادامه با اشاره به افزایش تعداد سهمیه های آسیا در جام جهانی بیان کرد: باید به دنبال حضوری مقتدرانه‌تر در جام جهانی باشیم. از سال 2016 سهمیه آسیا در جام جهانی به 8.5 سهمیه می رسد و معنایش این است که ایران یک پای ثابت در جام جهانی می شود. بنابراین  برای حضوری قدرتمندانه در جام جهانی باید بیشتر تلاش کنیم.
 
مدیر تیم های ملی فوتبال ایران درباره استعدادیابی در فوتبال پایه گفت: از سوی فدراسیون فوتبال نهضت بزرگ استعدیابی در رده‌های 15، 17 و 18 سال شکل گرفته و این امر خروجی جلسات کمیته فنی و توسعه است. 11 جلسه با حضور مخدی تاج، مرتضی محصص، فریدون معینی و لیلا صوفی‌زاده برگزار شده و با کمک سازمان تیم‌های ملی و سازمان لیگ به دنبال استعدادیابی در استان‌های مختلف هستیم. در استان‌های مازندران و همدان این کار انجام شده و در خوزستان و بوشهر هم در حال انجام است. 10 استعدادیاب از فدراسیون فوتبال به استان‌های کشور سفر می‌کنند و در چند مرحله استعدادهای هر استان را شناسایی می‌کنند. محمد یاوری، فریدون معینی در هر استان حاضر می‌شوند و دیگر به دنبال برگزاری اردوهای انتخابی نیستیم که با تعطیلی و تاخیر برگزار می‌شد اکنون به دنبال نهضت بزرگ استعدادیابی در کشور هستیم؛ البته در برخی از  استان‌های بزرگ شاهد کم شدن استعدادهای پایه هستیم اما استان‌های کمتر دیده شده سازندگی بیشتری داشته‌اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهشت قرمز
۱۳:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
به امید قهرمانی نفت و علی دایی پرسپولیسی
آخرین اخبار