تبریز؛

ضرورت هماهنگی با بخش خصوصی و سمن های میراث فرهنگی برای تبریز2018

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: تبریز 2018 یک فرصتی است تا این شهر به نماد گردشگری ایران تبدیل شود که هماهنگی با بخش خصوصی و سمن ها و دستگاه های دولتی برای برگزاری با کیفیت این رویداد ضروری است.

ضرورت هماهنگی با بخش خصوصی و سمن های میراث فرهنگی برای تبریز2018به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمدی پور در دیدار با فعالان بخش خصوصی افزود: برخی از مشکلات بخش خصوصی بین همه استانها مشترک است که تلاش می شود در قالب سیاست های کلی و بازنگری دستورالعمل ها، این مشکلات رفع شود.
وی بیان کرد: در خصوص مشکلاتی که تنها به آذربایجان شرقی اختصاص دارد تلاش خواهد شد تا از طریق وزارت خانه و دیگر ارگان ها این مسائل حل شود.
احمدی پور با اشاره به اینکه 2018 رویداد مهمی برای کشور محسوب می شود عنوان کرد: برنامه ها نباید فقط به چند  همایش و نمایشگاه ختم شود بلکه ما باید برای تمامی روزهای سال 2018 برنامه های با کیفیت داشته باشیم.  
وی اعلام کرد: با هماهنگی هایی که صورت گرفته است قرار است تمام نمایشگاه های بین المللی که در تهران برگزار می شود، در سال 2018  در تبریز برگزار شود.
احمدی پور با اشاره به اینکه امکان ایجاد بازار بزرگ صنایع دستی در مرکز تبریز تا سال 2018 سخت است بیان کرد: تلاش می شود از کیوسک ها و غرفه های دایمی برای فروش صنایع دستی بهره گرفته شود.
وی با اعلام اینکه  8 هزار و 700 راهنمای گردشگری در کشور کارت دارند گفت: تلاش می شود تا فعالیت راهنمایان گردشگری  تبدیل به رسته شغلی شود تا بیمه نیز به آنها تعلق گیرد.
وی از بخش خصوصی خواست تا فهرستی از خدماتی را که در 2018 می توانند ارائه کنند را در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دهد تا دولت مشوق ها و کمک های لازم را برای حمایت از فعالیت های بخش خصوصی داشته باشد.
احمدی پور در دیدار با سمن ها و انجمن های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز گفت: سمن ها به عنوان یک سرمایه انسانی ارزشمند توانستند خلا کارشناسی را در اکثر بخش ها  پر کنند.
وی با اشاره به اینکه سمن ها میراث یاران و میراث بانان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند  بیان کرد: سمن ها باعث می شوند تا این سازمان در مسیری درست و هدفمند حرکت کند.
احمدی پور هدف از دیدار با سمن ها را هماهنگی بیشتر برای برگزاری با کیفیت تبریز 2018 عنوان کرد و از سمن ها خواست تا مشارکت و نقش آفرینی بیشتری در برگزاری این رویداد داشته باشند.
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار