تایوان از خرید تسلیحات نظامی جدید از آمریکا خبر داد

مقامات تایوان اعلام کردند با خرید تسلیحات از واشنگتن به تقویت بخش اشتغال در دست‌کم شش ایالت آمریکا و کاهش کسری تجاری دو جانبه کمک می‌کنند.

تایوان از خرید تسلیحات نظامی جدید از آمریکا خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، مقامات تایوان اعلام کردند به خرید تسلیحات از آمریکا ادامه خواهند داد و از این طریق بخش اشتغال را در دست‌کم شش ایالت آمریکا تقویت می کنند و به کاهش کسری تجاری دو جانبه کمک خواهند کرد. دولت تایوان اعلام کرده است خریدهای نظامی این جزیره از آمریکا به تقویت «اقتصاد محلی و نیز اشتغال در ایالت هایی از قبیل آلاباما، آریزونا، فلوریدا، یوتا و پنسیلوانیا کمک کرده است.»

بر اساس این اعلام، شرکت های آمریکایی نظیر ریتون، لاکهید مارتین، بوئینگ، سیکورسکای و بی اِی ای سیستمز از خریدهای تایوان در زمینه سامانه های دفاع موشکی، بالگردهای تهاجمی، جت های جنگنده و غیره نفع برده اند. 

تایوان اعلام کرد به رغم تلاش های این جزیره در زمینه ساخت صنعت دفاعی بومی، این امر بر خریدهای نظامی آن از آمریکا تاثیری نخواهد داشت و تایپه به تامین کالاهای مورد نیاز خود از قبیل تجهیزات نظامی از آمریکا ادامه خواهد داد. 

این امر می تواند خشم مقامات چین را در پی داشته باشد که این جزیره را بخشی از خاک خود می دانند. تایوان و آمریکا معمولا مبادلات نظامی خود را علنی نمی کنند؛ زیرا این امر باعث خشم مقامات پکن می شود.  چین تایوان را استانی سرکش در نظر می گیرد و اعلام کرده است برای بازپس گیری مجدد آن در صورت لزوم اقدام نظامی نیز انجام خواهد داد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار