به گِل نشستن ناوچه فرانسوی باعث لغو مانور نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس شد

بر اثر به گِل نشستن یک فروند ناوچه فرانسوی که قرار بود در تمرینات نظامی چندجانبه در گوام شرکت کند، برگزاری این مانور برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

به گِل نشستن ناوچه فرانسوی باعث لغو مانور نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتد پرس، بر اثر به گِل نشستن یک فروند ناوچه فرانسوی که قرار بود در تمرینات نظامی چندجانبه در گوام شرکت کند، برگزاری این مانور نظامی برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد. هدف از این مانور نظامی که قرار بود روز جمعه با حضور نیروهای آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و ژاپنی آغاز شود، حمایت از بحث کشتیرانی آزاد در آب های بین المللی عنوان شده بود.

اقدام احتمالی چین به محدود کردن دسترسی به دریای چین جنوبی همزمان با برگزاری این تمرینات نظامی، نگرانی هایی را ایجاد کرده بود. 

کاپیتان جف گریمز، رئیس ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در گوام، در جمع خبرنگاران درباره زمان احتمالی از سرگیری این تمرینات نظامی ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: «در شرایط کنونی ما و شرکایمان تلاش می کنیم  گارد ساحلی، سازمان حفاظت محیط زیست گوام، سازمان ملی مطالعات هواشناسی و جوی و سایر سازمان های فدرال و محلی را وارد روند امور کنیم تا بتوانیم اوضاع را هر چه بیشتر مورد سنجش قرار دهیم. من در نهایت دستور دادم عملیات مرتبط با این تمرینات نظامی متوقف شود تا بررسی های بیشتری صورت بگیرد و ما به اطلاعات بیشتری دست یابیم.»

از سوی دیگر جف لندیس، سخنگوی پایگاه نیروی دریایی گوام، گفت یک فروند کشتی آبی-خاکی فرانسوی روز جمعه نزدیک ساحل به گِل نشست. به گفته وی، این کشتی با جزایر مرجانی برخورد نکرد و باعث نشت سوخت نیز نشد. به گفته وی، به هیچ کس در این حادثه آسیبی نرسید. این تمرینات نظامی قرار بود روز جمعه با حضور نیروهای نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه و ژاپن شروع شود و یک هفته نیز ادامه داشته باشد.

چین ادعای مالکیت بر تقریبا همه دریای چین جنوبی را دارد و در سال های اخیر در راستای تقویت حضور خود در این آبراه مهم، هفت جزیره مرجانی را به صورت پایگاه های نظامی برای خود در آورده است و باندهای فرود و نیز رادار و سایر تسلیحات را در آنها مستقر کرده است. سایر کشورهایی که ادعای مشابهی در این منطقه دارند و نیز آمریکا با این اقدامات چین مخالفت کرده اند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار