امام جمعه یزد؛

مقام و منصب ارزش این را ندارد که اسلام و انقلاب را بد جلوه دهیم

آیت الله ناصری خطاب به کاندیدا‌های انتخابات؛ در سخنان خود حفظ کرامت و اخلاق کنند و چیزی نگویند که خلاف واقع و دروغ باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه دشمنان به ویژه دشمنانی که با پیروان تشیع و مکتب اهل بیت (ع) دشمنی دارند، از ابتدای پیروزی انقلاب به این نتیجه رسیدند که برای ریشه‌کن کردن اسلام و مکتب اهل بیت (ع) باید مکتب عاشورا و مکتب مهدویت را کمرنگ کنند.

وی بیان کرد: در مکتب عاشورا مقاومت، ایستادگی، استقلال، نرفتن زیر بار زور و ... به مسلمین و شیعیان آموزش داده شده به همین دلیل دشمنان به ویژه صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر این مکتب عاشورایی را در نسل‌های جدید کمرنگ کرده و جوانان و نوجوانان را نسبت به آن بی‌تفاوت کنند، می‌توانند به مقاصد پلید خود دست پیدا کنند.

ناصری با بیان اینکه مکتب مهدویت نیز، مکتب انتظار، امید و صلح جهانی است، افزود: دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای ریشه‌کن کردن اسلام، مهدویت و عاشورا را از مسلمین بگیرند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مهدویت در ادامه مسیر عاشورا است، بیان کرد: شیعه در مسیر کمال است و در پی مکتب امام حسین (ع) برای رسیدن به کمال الهی و امید به آینده و عزت و اصلاح جهانی، مسیر مهدویت را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: دشمنان ما به ویژه صهیونیست‌ها می‌خواهند با زیبا جلوه دادن مسائل مادی و دنیوی کاری کنند که شیعه دست از اعتقادات خود بردارد و نسبت به اعتقادات و مقدسات خود بی‌تفاوت باشد.

ناصری خاطرنشان کرد: اینکه ما با امام زمان (عج) به دنبال جهان بهتری هستیم، موضوعی فطری است که خداوند متعال در نهاد بشر گذاشته است.

خطیب جمعه یزد با اشاره به اظهارات وزیر عربستان مبنی بر اینکه ایران می‌خواهد امام زمان بیاورد، تصریح کرد: آن‌ها در هراسند از اینکه بگویند خدا می‌خواهند امام زمان (عج) را بیاورد، اما بدانند که در مسئله ظهور مصلح جهانی همه ادیان هم‌نظر هستند، اما هر کدام با تفاوت‌هایی که در دینشان وجود دارد، به شیوه خود منتظر مصلح جهانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که زمین نباید از حجت خدا خالی شود و اگر خدا بخواهد، هیچکس، نه سعودی‌ها و صهیونیست‌ها نمی‌توانند کاری کنند که مانع ظهور امام زمان (عج) شوند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره موضوع انتخابات اظهار داشت: دشمنان برای این موضوع طراحی‌های بسیار کرده و نقشه‌های بسیار کشیده‌اند، اما هر بار دیده‌ایم که ملت ایران با یک حضور گسترده، نقشه‌های آن‌ها را نقش برآب کرده‌اند.

ناصری تصریح کرد: مردم ما همیشه در صحنه بوده و هستند و در این انتخابات نیز با شکوه هرچه تمام‌تر شرکت می‌کنند، زیرا علاقمند به انقلاب، نظام، کشور و رهبر خود هستند.

وی به کاندیدا‌ها سفارش کرد که در سخنان خود حفظ کرامت و اخلاق کنند و چیزی نگویند که خلاف واقع و دروغ باشد، زیرا مقام و منصب ارزش این را ندارد که اسلام و انقلاب را بد جلوه دهیم و خودمان را گناهکار کنیم.

ناصری در مورد سند ۲۰۳۰ که توسط دولت در یونسکو امضا شده است، نیز بیان کرد: دشمنان ما به ویژه انگلیس از ۹۰ سال پیش برای ما نقشه کشیده‌اند، اما کسی به این نقشه‌ها توجه نکرد، این‌ها می‌خواهند بچه‌های ما بی‌اخلاق، دور از دین و معنویت رشد کنند، مسائل جنسی را به کودکان آموزش دهند و ... که این سند خوبی نیست و رهبری نیز مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار