قائم مقام بنیاد برکت گفت: این بنیاد امسال 73هزار میلیارد ریال اعتبار برای 50 نوع خدمات در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور سرمایه گذاری می کند.

بیش از 73 هزار میلیارد ریال در مناطق محروم سرمایه گذاری می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سعید جعفری در جلسه شورای اداری ملکان، افزود: بخش عمده این اعتبار در بخش اقتصادی و کمک به توانمندسازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد سرمایه گذاری می شود.
وی افزود: بنیاد برکت برای کمک به واحدهای تولیدی و اقتصادی سه طرح در دست اجرا دارد که طرح اول مربوط به مشارکت 49درصدی به مدت سه و پنج سال است که پس از توانمند شدن واحد تولیدی بنیاد از مشارکت خارج می شود.
وی گفت: طرح دوم طرح آفتاب و برای روستائیانی است که در شرکت های تعاونی فعال هستند و طرح سوم هم طرح آسمان است که در این طرح بنیاد به فرآوری و تکمیل زنجیره محصول کشاورزی کمک می کند.
جعفری گفت: علاوه بر اینها بنیاد برکت 25هزار طرح را شامل مسکن محرومان، ساخت مدرسه، مسجد ومراکز فرهنگی ومذهبی، مراکز جامع سلامت، راه سازی، پل سازی، برق رسانی وآبرسانی به اتمام رسانده است.
قائم مقام بنیاد برکت افزود: همچنین درراستای محرومیت زادیی این بنیاد توانسته است تاکنون نیازهای اساسی 2هزار روستا را به طور کامل انجام دهد و 2500 روستا نیز در حد 50تا 75درصد انجام شده است.
جعفری گفت: این بنیاد در استان آذربایجان شرقی بیشترین مشارکت را در کشور داشته است وبیش از 2600میلیارد ریال در بخش های مختلف عمرانی، خدماتی، آموزشی، فرهنگی ومذهبی هزینه کرده است .
در این جلسه فرماندار ملکان هم افزود:22مسجد در روستاهای این شهرستان با قدمت بیش از 40سال نیازبه مرمت وبازسازی دارند و بیشتر آنها در مناطق محروم قرار گرفته و بازسازی آنها از توان مردم خارج است.
محمدباقر خانی گفت: همچنین 70درصد مدارس شهرستان نیز تخریبی است وبیش از 40سال قدمت دارند وبیشترین آسیب پذیری در حوادث غیرمترقبه وبلایای طبیعی متوجه آنهاست .
وی همچنین مشارکت بیناد برکت برای راه اندازی وفعال سازی 25واحدی تولیدی وصنعتی راکد ونیمه فعال در شهرستان ملکان را خواستار شد.
وی گفت: همچنین در زمینه ساخت سایر اماکن مذهبی و فرهنگی نیز این بنیاد در طی 10سال گذشته 820میلیارد ریال هزینه کرده است.
حجت الاسلام حافظ زمانی امام جمعه ملکان نیز افزود: این مصلا با 13هزار متر زیر بنا بزرگترین مصلای جنوب استان آذربایجان شرقی است وتاکنون بیش از 50میلیارد ریال با 30درصدپیشرفت هزینه شده است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار