اهواز؛

علت آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز اعلام شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز علت آتش سوزی پاساژ رضوان این شهرستان را رعایت نکردن ضوابط ایمنی در نگهداری و انبارداری اعلام کرد.

علت آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز اعلام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ امیر نجفی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز در این خصوص بیان کرد: روز گذشته رأس ساعت 13 و 34  دقیقه کسبه و شهروندان با تماس‌های مکرر به سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اهواز خبر وقوع آتش‌سوزی گسترده و شدید در پاساژ رضوان واقع در خیابان آزادگان جنب میدان شهدا را اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی 125 بدون درنگ تیم‌های اطفای حریق و امداد نجات را به تعداد 4 دستگاه به محل حادثه اعزام کرد، افزود: آتش نشانان با وجود وضعیت ترافیکی مسیر اما موفق شدند 3 دقیقه بعداز اعلام به محل حادثه برسند؛ براساس اعلام شهروندان و فرمانده تیم عملیاتی دود متصاعد شده از حریق پاساژ از فاصله بسیار دور قابل رؤیت است.

نجفی با بیان این‌که آتش‌نشانان به محض استقرار در محل حادثه با شعله‌های سرکش آتش از طبقه همکف، راهروهای پاساژ، طبقه اول و پشت‌بام روبرو شدند، اذعان داشت: باتوجه به سطح آتش‌سوزی از طریق بیسیم از مرکز 125 تقاضای نیروی پشتیبانی و کمکی کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز محتویات پاساژ رضوان را مملو از موادی همچون استون، تینر، ادکلن، اسپری‌های مختلف خوشبو کننده و صنعتی، انواع چسب‌ها و ابر، پنبه و لوازم تزئینات برشمرد و خاطرنشان کرد: این مواد جزء مواد پرخطر و سریع الاشتعال بودند و متاسفانه هیچ‌گونه ضوابط ایمنی در نگهداری و انبارداری در این پاساژ رعایت نمی‌شد این مسأله سبب آتش‌سوزی بسیار سریع به همه پاساژ و طبقات پاساژ و گسترش آن شد.

وی از مجهز بودن آتش‌نشانان به تجهیزات فردی و تخصصی خبر داد و با اشاره به اینکه این قشر با همه امکانات جانانه از خیابان‌های اطراف و پشت‌ بام در دل حادثه قرار گرفتند و تلاش کردند تا علاوه بر اطفای حریق، مانع از سرایت آن به ساختمان‌های مجاور شوند، اظهار داشت: باتوجه به گرمای هوا و لباس‌های خیس و سنگنین آتش‌نشانان کار برای آنها سخت شده بود و همین عامل سبب شد که آتش‌نشانان از ناحیه گردن یا دست دچار سوختگی یا به گرمازدگی مبتلا شدند.

امیر نجفی با اشاره آتش‌سوزی پاساژ رضوان پس از 5 ساعت با رشادت آتش نشانان خاموش شد، اذعان کرد:  وی با اشاره به این‌که به لطف در آتش‌سوزی پاساژ رضوان تلفات جانی نداشتیم اما 8 آتش نشان و یک شهروند مجروح و به بیمارستان اعزام شدند،

وی بیان داشت: از همه نیروهای امدادی و مأموران آتش‌نشانی شرکت نفت، شرکت فولاد خوزستان، هلال احمر، اورژانس، پلیس، سازمان آب و فاضلاب، خدمات شهری شهرداری تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.