روحانی در جمع خبرنگاران جوان:

رسانه ملی تحقق وعده‌های بنده را پیگیری کند/باید فضا را برای پرسشگری باز کنیم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر فضای مجازی به نحوی شده که همه مشغول ارائه دیدگاه‌های خود هستند و همه به نوعی صاحب رسانه شده‌اند بنابراین ما باید فضا را برای پرسشگری باز کنیم.

توجه به رشد اقتصادی در تحقق ۹۵۵ هزار شغل طی برنامه ششمبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حجت السلام حسن روحانی پس از حضور در شبکه خبر سازمان صدا و سیما جهت ضبط برنامه تبلیغاتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ساز و کار شما برای تحقق ۹۵۵ هزارشغل در سال طی برنامه ششم توسعه چیست؟ اظهار داشت: سازو کاری که ما برای اشتغال در نظر گرفتیم به غیر از ایجاد رشد اقتصادی مخصوصا در صنایع متوسط و کوچک و گردشگردی نیست.

وی با اشاره به طرح‌های مهارت آموزی برای جوانان در دولت دوازدهم بیان داشت: جوانان فارغ التحصیل می‌توانند در این طرح‌ها ثبت نام و مهارت لازم را کسب کنند و هم زمان در یک بنگاهی مشغول به کار شوند لذا یک چهارم حداقل حقوق در دوران آموزش به آن‌ها پرداخت می‌شود.

روحانی تاکید کرد: همچنین دولت به مدت یک سال سهم کارفرمایانی که جوانان را در این بنگاه‌ها مشغول به کار می‌کنند، پرداخت می‌کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دولت شما در پایان مهلت چهار ساله خود به چه دستاورد و سیاستی شهره خواهد شد؟ گفت: مهم‌ترین طرح دولت دوازدهم همان طور که در سایر برنامه‌ها اعلام شده مسئله آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه ما باید شاهد یک پیشرفت بزرگ در کشور باشیم، افزود: پایان دولت دوازدهم یعنی آغاز قرن جدید و این مسئله بسیار برای ما مهم است که ایران خودش را برای قرن جدید آماده کند تا اینکه ما شاهد یک کشور پیشرفته باشیم.

روحانی با بیان اینکه کشور ما تحولات بسیار خوبی داشته است، تأکید کرد: ما ملاحظه کرده‌ایم که کشور می‌تواند در زمینه رشد اقتصادی قدم‌های خوبی را پشت سر بگذارد. همچنین شرایط ما می‌تواند در زمینه اشتغال از سال‌های گذشته بسیار بهتر باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال‌های قبل مسئله اشتغال خالص ما تقریبا صفر بود، گفت: این در حالی است که در سال گذشته 650 هزار شغل ایجاد کردیم.

روحانی با بیان اینکه در سال گذشته بانوان ما مشغول به اشتغال شدند، ادامه داد: ما باید شرایط را برای اشتغال بانوان فراهم کنیم بنابراین بنده معتقدم پایان دولت باید با کارایی و پیشرفت ایران و دولت باشد.

وی تصریح کرد: همچنین باید بگویم یکی از طرح‌هایی که در پایان دولت دوازدهم این است که صادرات غیرنفتی‌مان به دو برابر افزایش پیدا کند و از طرفی دیگر در پایان دولت فقر مطلق کشور به طور کامل از بین برود.

روحانی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه در صورت پیروزی مردم به چه نحوی می‌توانند با دولت شما به صورت مستمر ارتباط برقرار کنند؟ گفت: ارتباط با شخص رئیس جمهور با وجود 80 میلیون جمعیت کار ساده‌ای نیست، لذا اگر مردم هم با رئیس جمهور شبانه‌روز هم در ارتباط باشند و با هر نفر هم یک ثانیه وقت تلف شود این مسئله دو الی 3 سال طول می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط مردم با رئیس جمهور باید از طریق دستگاه‌هایی که موظف به این تکلیف شده‌اند عملیاتی شود، اظهار داشت: در این رابطه ما سامانه‌های مختلفی برای ارتباط با مردم ترتیب داده‌ایم.

روحانی با اشاره به اینکه توسعه فضای اینترنت می‌تواند به موضوع ارتباط مردم با رئیس جمهور کمک کند، بیان داشت: توسعه فضای اینترنت بدون شک برای این است که مردم حتی از روستاها هم بتوانند با مسئولین در تماس باشند و با آن‌ها حرف بزند.

وی افزود: همچنین طبق برنامه‌های رئیس جمهور قطعا برخی امور می‌تواند با تماس‌های گاه و بی‌گاهی با مردم یا از طریق نامه‌نگاری با مردم و یا اینکه از طریق سفرهای استانی انجام شود اما در عین حال یک برنامه منظم ارتباطی باید باشد لذا در این راستا مردم می‌توانند به راحتی با سامانه 111 در تماس باشند چرا که قبلا مردم ابزاری برای این مسئله نداشتند و تا به دنبال خودروی رئیس جمهور می‌دویدند اما مردم می‌توانند دیگر از طریق این سامانه با نهاد دولت تماس بگیرند.

روحانی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا ارگانی چون صدا و سیما می‌تواند تحقق وعده‌های شما در پایان دولت دوازدهم پیگیری کند و یا خیر؟ گفت: نه تنها صدا و سیما که همه مردم باید این مسئله را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای مجازی به نحوی شده که همه مشغول ارائه دیدگاه‌های خود هستند گفت: همه به نوعی صاحب رسانه شده‌اند بنابراین ما باید فضا را برای پرسشگری باز کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما به یک دولت پاسخگو نیاز داریم، گفت: مردم باید به خوبی پرسشگری، انتقاد و پیشنهاد بدهند لذا دولت باید در زمینه تصمیم‌گیری‌های خود با مجموعه‌های تخصصی در مشورت باشد که در حال حاضر دولت یازدهم این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم همواره با اتاق اصناف، انجمن‌های هنری، علمی، دانشگاهی در ارتباط است گفت: همه در مسئله پلاسکو شاهد بودند که دولت کار به محققان دانشگاهی واگذار کرد و 10 تن از اساتید دانشگاه گزارش پلاسکو را تهیه کردند بنابراین هم صدا و سیما و هم سایر رسانه‌ها و هم مردم باید در این زمینه وارد گفتگو و نقد شوند لذا این نقد یک ضرورت است.

روحانی با بیان اینکه راه معرفی برای اشتغال در امر به معروف است خاطر نشان کرد: اینکه به تولید کشور توجه کنیم ذیل امر به معروف است. اینکه با فساد مبارزه کنیم با نهی از منکر است و همه در این زمینه یک وظیفه دینی و اجتماعی دارند بنابراین حتما بنده اجازه می‌دهم که صدا و سیما تحقق وعده‌های بنده را پیگیری کند.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
بهترین کاندیدای حال حاضر همین حسنی خودمون هست حداقل یه ازادی بیان نصفه نیمه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ورشا
۰۸:۴۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای روحانی خواهشا این حرفارو یادتون باشه.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط روحانی
Germany
ناشناس
۰۶:۴۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
تورو بخدا برو ما رو راحت بزار
Iran (Islamic Republic of)
محمد پور از تهران
۰۰:۲۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام جناب روحانی تورو مولا شما یک انسان خالص و مومن هستید نگذارید دوربری های شما با ابروی شما بازی کنند خدا پشت و پناه شما باشد انشالا
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۲۲:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
شما باید جواب خدا و مردم را بدهید ... پیگیری رسانه ملی مشکلی رو حل نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
قربونت بشم بزرگوار
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
اقای روحانی تحقق مناظره بین شما و اقای رئیسی رو پیگیری کنید. مرسی آه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۳۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
ای کاش در دوران هاله ی نور هم اینقدر فضا باز بود و همه هر چی دوست داشتن می گفتن.
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۱۷:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای روحانی شما که حالا دستو دل باز شده اید لطفا دستور فرمایید معوقات ما باز نشستگان فولادرا از سال ۹۲ وبقیه مطالبات مارا پرداخت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۷:۱۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
به پرسش ها که پاسخ صحیح نمیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
اقا شما خوب شما عالی شما فرشته اما چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ما حس بهتر شدن نمیکنیم !!!