بیرجند؛

خراسان جنوبی رتبه دوم گردشکری کشور/طبس رتبه اول گردشگری استان

با در نظر گرفتن ۱۰ شاخصه گردشگری با مجموع ۴۰۰ امتیاز، استان خراسان جنوبی با کسب امتیاز ۳۹۲، پس از استان خراسان رضوی در رده دوم گردشگری کشور قرار گرفت.

سید مهدی طلائی‌مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:بنابر اعلام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و با در نظر گرفتن ۱۰ شاخصه گردشگری با مجموع ۴۰۰ امتیاز، استان خراسان جنوبی با کسب امتیاز ۳۹۲، پس از استان خراسان رضوی در رده دوم گردشگری کشور قرار گرفت.

وی افزود:بدون شک، رشد و توسعه جوامع بشری، شکوفایی اقتصاد و نیز گذار از در حال توسعه بودن به توسعه یافتگی در گرو توجه ویژه دولت ها و بخش های خصوصی به صنعت توریسم و گردشگری است.

سید مهدی طلائی‌مقدم گفت:از جمله مواردی که به صورت ویژه پیگیری شده است، توسعه و تقویت اقامتگاه های بوم گردی در روستاها، تسهیل تردد و دسترسی به نقاط گردشگری از طریق بهسازی جاده ها، ترغیب و مذاکره با بخش های خصوصی به منظور سرمایه گذاری در مناطق گردشگری بوده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس افزود:فرهنگ سازی عمومی از طریق رسانه ها و حضور مدیران سازمان ها در مناطق گردشگری، توجه ویژه به مسئله محیط زیست و ایجاد ارتباط میان این مقوله و مسئله گردشگری و تأمین امنیت گردشگران داخلی و خارجی با کمک نیروهای نظامی و انتظامی را نیز از موارد پیگیری شده توسط این سازمان اعلام کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار