زنجان؛

جاده ابریشم مسیری برای جهانی شدن

مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری زنجان گفت: همگرايی و همكاری دولت هايی كه در مسير جاده ابريشم قرار دارند می تواند با ظرفيت بالقوه عظيمی كه به وجود می آورد، راهی به سوی جهانی شدن باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رحمتی اظهار کرد: به واسطه استقرار كشورهای سازمان همكاری های اقتصادی اكو در مسير بستر تاريخی جاده ابريشم می توان اذعان داشت در صورت همگرايی و همكاری دولت ها، با ظرفيت بالقوه ی عظيمی كه به وجود می آيد، راه ابريشم، می تواند راهی به سوی جهانی شدن باشد.

وی ادامه داد: ما در پی تعامل گسترده با كشورهای ذينفع براي احيای جايگاه اقتصادی و فرهنگی جاده ابريشم هستيم . در اين ميان غذا می تواند بهانه ی زيبايی برای اين امر مهم باشد.

يحيی رحمتی، با اشاره به تنوع فرهنگی و وجود اقوام مختلف در ايران عنوان كرد: كشور ايران به واسطه تنوع فرهنگی و وجود اقوام مختلف در آن، نمونه قابل توجهی از تنوع فرهنگی مانند كشورهای جاده ابريشم،اعضای سازمان اكو می باشد كه شهر زنجان بستری برای تجربه اين تنوع و يكدلی است.

مديركل ميراث فرهنگی صنايع دستی و گردشگری زنجان، با بيان اين مطلب كه غذا راوی فرهنگ و نشانگر عمق تمدن هاست ، گفت: غذا بهانه ايست برای دور هم آمدن و باهم بودن، براي ابراز محبت. غذا وجه تمايز و وجه اشتراك در ميان ملت هاست. غذا راوی فرهنگ و نشانگر عمق تمدن هاست و با داشتن آنچه كه از خصوصيات آن در گفته آمد جاذبه ايست گران سنگ به اندازه و وزن ساير جاذبه های گردشگری .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.