وزیر صنعت در نشست با نخبگان دانشگاه صنعتی اراک:

استان مرکزی جزو استان های با ظرفیت کشور در حوزه صنعت هست

وزیر صنعت در نشست با نخبگان و اساتید صنعتی دانشگاه صنعتی اراک گفت:استان مرکزی جزو استان های با ظرفیت کشور در حوزه صنعت هست.

استان مرکزی جزو استان های با ظرفیت کشور در حوزه صنعت هستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نعمت‌زاده  وزیر صنعت،معدن وتجارت  در نشست نخبگان و اساتید صنعتی دانشگاه صنعتی اراک بابیان اینکه به عنوان جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی چهارمین سفرش به این استان است گفت:  معاون اول رئیس جمهور این وظیف برعهده من گذاشته و گفته است این   استان جزو استان های با ظرفیت کشور در حوزه صنعت هست .

 نعمت‌زاده افزود: طبق گزارش  مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی  رشد برق صنعتی این استان  در سال۹۵ نسبت به ۹۴  ده درصد افزایش یافته که از میانگین کشوربالاتراست و این درحالیست که متوسط رشدبرق استان مرکزی ۵ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: این را می توان در پاسخ به آنهایی که می گویند پیشرفت نیست به خوبی نشان داد که رشد چشمگیری اتفاق افتاده و قابلیت‌های خوبی در استان مرکزی وجود دارد.

 وزیر صنعت،معدن وتجارت ادامه داد: در بخش صادرات بیش از خود صنعت کمبود داریم و در شاخه بازرگانی هم کسانی را نداریم که چنین بازاری را تولید و پیگیری کنند پس تنها مشکلات فنی نیست.

وی خاطرنشان کرد : در عقد قراردادهای خودرویی دقت کرده‌ایم تا هم صادرات، هم کیفیت و هم جمیع لحاظ در آن دیده شود، خوشبختانه دولت و به ویژه رئیس جمهور برای رفع کردن تحریم‌ها انرژی گذاشته‌اند و چندین شبانه روز به صورت آنلاین با بازرگانان در تماس بودند تا این ارتباط برقرار شود و نتیجه‌اش را امروز می‌بینیم که فضا برای صنعتگران باز شده است.

نعمت زاده  اضافه کرد: نخبگان کشور امروز یاد گرفته‌اند که سرمایه این کشور هستند و باید به کشور خود باز گردند؛ و نباید اجازه دهیم نخبگان ما را ببرند.

نعمت‌زاده  افزود: بنده 12 میلیارد دلار تسهیلات از خارج تسهیلات فاینانس گرفته‌ام که نه با تضمین بانک و نه تضمین جای دیگری است بلکه به سبب اعتمادی بوده که خود ایجاد کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: شرکت هپکو که با مشکل مواجه بود در صحبتی که با مدیرعامل این شرکت داشتیم گفتند با آلمان برای قراردادی صحبت کرده‌اند که بیایند و به ساخت ماشین‌آلات بپردازند و صادرات را توسعه دهند آیا قبلا هم این گونه بود؟ نباید درها را ببندیم، باید با دنیا تعامل داشته باشیم.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.