تبریز؛

تصویب 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام شبکه فاضلاب مساکن مهر کشور

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تصویب 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام شبکه فاضلاب مساکن مهر کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ احمد اصغری مهر آبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهرک ولی عصر بناب گفت : برای اتمام شبکه فاضلاب مساکن مهر کشور 10 هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شده که هشت هزار میلیارد آن تخصیص یافته و اگر اقدام لازم برای اجرای فاضلاب شهرک ولی عصر بناب سریعاً انجام نشود این اعتبار در سایر استانها هزینه می شود.
 
وی افزود:برای اجرای فاضلاب این شهرک 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که هرچند اجرای آن جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی نیست اما در جهت حمایت از ساکنین مبلغ 20 میلیارد ریال برای این منظور پرداخت می کند.
 
وی ادامه داد :دو هزار و 500 میلیارد ریال برای تکمیل زیر ساخت ها،8 هزار میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل شبکه آب و فاضلاب تخصیص یافته و مقرر شده وزارت نیروهم هزار میلیارد ریال از طریق منابع داخلی برای شبکه فاضلاب مساکن مهر هزینه کند.
 
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از اینکه مشکلات شهرک ولی عصر بناب 20 سال است حل نشده است گفت:مشکل فاضلاب شهرک نشینان بیش از هر مشکل دیگری آنها را رنج می دهد و مردم از لحاظ بهداشتی با تهدید مواجه هستند.
 
ضیاءا... اعزازی افزود:بر اساس پیگیریهای انجام شده، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر اجرای شبکه فاضلاب شهرک ولی عصر از محل اعتبارات مسکن مهر دستور اکید صادر کرده که امیدواریم این طرح طی چند روز آینده آغاز شود.
 
فرماندار بناب نیز گفت : نفوذ ناپذیری خاک، سیستم اجراء شده برای دفع فاضلاب این شهرک را ناکارآمد کرده و اهالی برای جمع آوری فاضلاب هزینه گزافی می پردازند و مجبورند از روی فاضلاب جاری شده رفت و آمد کنند.
 
ولی ا... فرج الهی تحویل نشدن این شهرک به شهرداری را یکی از عمده ترین مشکلات این شهرک در ارائه خدمات اعلام کرد و افزود:بر اساس آخرین برآورد صورت گرفته مقرر شده است اداره کل راه و شهرسازی استان مبلغ 170 میلیارد ریال به شهرداری بناب بپردازد تا این شهرک توسط شهرداری تحویل گرفته شود که تاکنون اقدام اساسی در این زمینه صورت نگرفته است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار