تجری: مجازات متخلفان انتخاباتی متناسب با نوع جرم اعمال می‌شود

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع جرم در زمان انتخابات اتخاذ شده که تا حدودی هم موفق بوده است.

تجری: مجازات متخلفان انتخاباتی متناسب با نوع جرم اعمال می‌شودبه گزارش گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، "فرهاد تجری" سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درباره نحوه گزارش تخلفات تبلیغاتی نامزدها گفت: دستگاه‌های گزارش‌دهنده و ناظر مانند هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت، فرمانداری‌ها، سیستم‌ها و دستگاه‌هایی که وظایف قانونی مستمر و دائم در خصوص تخلفات و جرایم دارند مانند نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وظیفه و رسالت عمومی‌شان برخورد با تخلفات، جرائم و نقض قوانین در انتخابات جاری است.

وی ادامه داد: در صورت احراز جرم افراد، حق خصوصی افراد است که شاکی شوند و هم دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و فرمانداری‌ها موظفند این تخلفات را به مراجع قضایی گزارش دهند و ضابطان دستگاه قضایی مکلفند این تخلفات را پیگیری کنند.

تجری اظهار داشت: با توجه به تجربیات انتخابات گذشته و با توجه به نیاز ضروری این دوره از انتخابات و با اعتقاد به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، دستگاه قضایی، دادستانی کل کشور و ستاد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی را تشکیل دادند که با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط و مرتبط تشکیل شده است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به فعالیت های این مرکز تاکید کرد: یک سری راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع جرم اتخاذ شده است تا بتوان زمینه جرایم انتخاباتی را تا حدودی کاهش داد البته این اتفاق افتاده و تا حدودی هم موفق بوده است.

وی با بیان اینکه مجری سیاست‌های کمیته پیشگری از وقوع جرم، دادستان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط قضایی هستند، افزود: این کمیته در استان‌ها در حد شهرستان و استان، مجری دارند که توفیقاتی در این حوزه رخ داده است.

تجری با اشاره به اینکه جرایم فراوانی زیادی در عرصه انتخابات وجود دارد، ادامه داد: امیدواریم با وجود این کمیته پیشگیری، میزان تخلفات در این حوزه به حداقل برسد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها همچنین در توضیح نحوه اعمال مجازات و شناسایی مجرمان نیز گفت: با اختیارات دادگاه و متناسب با نوع جرم، مجازات‌های مربوطه اعمال خواهد شد و با توجه به شخصیت متهم و میزان و شدت آثار بیرونی‌ای که جرایم دارند، اتخاذ تصمیم خواهد شد.

وی میزان اثرگذاری جرم در تعیین مجازات را بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: بعضی از جرایم شاید در محدوده اثرگذاری بسیار کوچکی باشد و از طرفی بعضی تخلفات هم آثار مهم و کلی دارند. در عرصه ریاست جمهوری به یک صورت و در عرصه شوراها هم به یک صورت دیگر، ممکن است گاهی تشویش اذهان و تخریب رقیب صورت بگیرد لذا برای این تخلفات حتما اقدامات لازم و مجازات‌های مقتضی اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.