همدان؛

همه ی روستاهای همدان از نعمت گاز بهره مند می شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: همه روستاهای این استان که قابلیت گاز رسانی دارند در نیمه نخست امسال از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

بهره مندی تمام روستاهای استان همدان از نعمت گاز
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مهدی مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون گازرسانی به 15 روستای این استان در حال انجام است و 8 روستای دیگر که قابلیت گاز رسانی دارند نیز در دستور کار قرارگرفته است افزود: با اتمام گاز رسانی به این تعداد روستاها تا نیمه اول سال جاری همه روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار می شوند.
 
وی ادامه داد: پارسال  55 روستای جدید از نعمت گاز بهره مند شدند و گازرسانی به 9 روستا نیز در سال جاری به بهره برداری رسید و در مجموع 994 روستای استان همدان از نعمت گاز بهره مند هستند.
 
وی با اشاره به اینکه  ضریب نفود گاز در خانواده های روستایی استان همدان به 99.5 درصد رسیده است خاطر نشان کرد: هدف استان همدان بر ارتقای بهره وری، خدمات و نگهداری از تاسیسات متمرکز می شود.
 
مهدوی به عملکرد شرکت گاز در سال گذشته اشاره کرد و افزود:  پارسال 266 کیلومتر شبکه اجرا ، 6 هزار و 600 علمک جدید نصب و 20 هزار و 522 مشترک جدید ثبت شد همچنین  18 هزار و 600 خانواده  از نعمت گاز بهره مند شدند.
 
وی اظهار داشت:  پارسال سه هزار و و 441 میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است که نسبت به سال 94، 25.6 درصد رشد مصرف داشتیم که از این میزان نیروگاه شهید مفتح همدان 27.2 درصد از کل مصرف را به خود اختصاص داده است و با توجه به 90 روز محدودیت مصرف در سال گذشته 936 میلیون متر مکعب گاز توسط این نیروگاه مصرف شده است.
 
مهدوی با بیان اینکه از مجموع این میزان مصرف در سال گذشته 48.8 درصد مربوط به مصارف شهری استان همدان است افزود: سه کارخانه سیمان هگمتانه ، اکباتان و نهاوند نیز در مجموع 5.6 درصد از مصارف گاز سال گذشته استان همدان را به خود اختصاص دادند.
 
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 31 هزار کنتور و 6 هزار و 650 رگلاتور تعویض شده و امداد رسانی به تعداد 92 هزار و 540 مورد در خصوص قطع و نشست گاز انجام شده است.
 
این مسئول افزود: پارسال به غیر از محدود کردن نیروگاه شهید مفتح و سه کارخانه سیمان در حد گرمایش ، هیچ گونه محدودیت در بخش صنعتی، تولیدی و خانگی ایجاد نشد و امسال نیز این محدودیت ها ایجاد نخواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه مطالبات معوقه این شرکت یک هزار و 680 میلیارد ریال است گفت: 40 مشترک در مجموع 760 میلیارد ریال به این شرکت بدهی دارند که سیمان نهاوند و هگمتانه، جایگاه سی ان جی نهاوند و ملایر از جمله بدهکارترین ها به این شرکت هستند.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.