سمنان;

معدوم سازی تخم مرغ های غیر بهداشتی در گرمسار

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از ضبط و معدوم سازی ۴۸ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی فاقد هویت بهداشتی دامپزشکی در گرمسار خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت :  طی بازدیدهای دوره ای از واحدهای عرضه در شهرستان گرمسار ، چهار کارتن تخم مرغ خوراکی حاوی ۴۸ کیلوگرم تخم مرغ، به دلیل فقدان هویت بهداشتی و نامشخص بودن مبداء تولید، توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی اداره دامپزشکی ضبط، سپس بعد از انجام فرآیند اداری به شیوه بهداشتی معدوم شد.

سعیدی افزود: شهروندان لازم است برای اطمینان از وضعیت بهداشت و سلامت تخم مرغ، این فرآورده را از فروشگاه های معتبر که تحت نظارت اداره دامپزشکی بوده و تخم مرغ را در شرایط بهداشتی مد نظر دامپزشکی از جمله نگهداری در دمای یخچال عرضه می دارند خریداری کنند و هنگام خریداری به تاریخ تولید، مصرف و مشخصات تولید کننده محصول را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی یکی از وظایف مهم کارشناسان  دامپزشکی است که ارتباط مستقیم با بهداشت و سلامت جامعه دارد بنابراین با دقت و حساسیت ویژه و به صورت مستمر این پایش و نطارت اجرا می شود.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار