استاندار خوزستان تاکید کرد؛

تسریع در تکمیل واحد فولادسازی شرکت فولاد شادگان

استاندار خوزستان از مسئولان شرکت ایمیدرو خواست با تخصیص اعتبار لازم بر تسریع تکمیل واحد فولادسازی شرکت فولاد شادگان کمک کند.

تسریع در تکمیل واحد فولادسازی شرکت فولاد شادگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در مراسم افتتاح فاز نخست بزرگ ترین طرح توسعه فولاد استان در شهرستان شادگان با تبیین نقش تولید در اشتغالزایی پایدار و رونق اقتصادی بیان داشت: امیدواریم با تکمیل و بهره برداری کامل فازهای شرکت فولاد شادگان، علاوه بر تامین اشتغال پایدار جوانان و متقاضیان کار شهرستان شادگان، ارزش افزوده کالای تولیدی نیز افزایش می یابد.

وی از تلاش متخصصان ایرانی به ویژه متخصصان بخش صنعت استان خوزستان تجلیل و تصریح کرد: لازم است در تکمیل فازهای باقیمانده شرکت فولاد شادگان نیز از این توان بومی بهره برداری کامل برد.
 
شریعتی اذعان داشت: امید است با رونق تولید و اجرای دیگر بخش های این کارخانه، قطب صنعتی شهر شادگان نیز احیا شده و با بازگشت این قطب صنعتی به چرخه تولید، در مسیر تامین نیازهای شرکت فولا د شادگان گام برداشته شود.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس نیز در ادامه این آیین، نرخ بیکاری در شهرستان را 45درصد اعلام کرد و افزود: فولاد این شهرستان باید در خدمت شادگان باشد و استفاده از توان نیروهای بومی در اولویت استخدام این مجتمع فولادی باشد.

وی موقعیت شرکت فولاد شادگان را راهبردی توصیف و اذعان کرد: این مجتمع در مسیر جاده ترانزیتی بندر ماهشهر به آبادان - خرمشهر و بصره عراق قرار دارد و سوی دیگر به بزرگراه خلیج فارس و شهرستان اهواز نیز متصل است.

ناصری نژاد بیان داشت: از سوی دیگر به اتصال راه آهن بندر ماهشهر به شادگان، آبادان و خرمشهر و بصره امکان صادرات محصول نهایی این فولاد شادگان به کشورهای همسایه فراهم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی شادگان از دیرباز سابقه مبارزه با استعمار پرتغال و انگلیس را در کارنامه دارند و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز پذیرای رزمندگان اسلام و مردم شهرستان های جنگزده آبادان و خرمشهر بود.

وی اظهارکرد: متاسفانه در چند سال گذشته نسبت به شادگان بی توجهی شد.

فولاد شادگان 250 نفر اشتغال مستقیم در مرحله اول و 400 نفر در مرحله دوم و چهار هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند و در فاز اول 700 هزار تن ظرفیت تولید آهن سنگین و 1 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.