یزدان مهر در گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور؛

دانشگاه‌ها به اتاق تندرستی و استخر مجهز می‌شوند

رییس صندوق رفاه دانشجویی گفت: منع خوابگاه‌سازی در برنامه ششم برداشته شده و تا پایان برنامه ششم ۳۰۰ خوابگاه دانشجویی دیگر قرار است که ساخته شود.

دانشگاه‌ها به اتاق تندرستی و استخر مجهز می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذوالفقار یزدان‌مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان در گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: امیدواریم صندوق رفاه دانشجویان رسالتش در بُعد فضای دانشجویان قدم خوبی بردارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشجویان شدید‌ترین و بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی کشور محسوب می‌شوند و باید به این قشر فرهیخته توجه خاصی شود و صیانت از این سرمایه‌های اجتماعی یک مسئولیت بزرگی برای همه ما می‌باشد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان افزود: ما در کنار آموزش موثر و ارتقای خدمات رفاهی توأم با کرامت انسانی حتما باید به سلامت روحی دانشجویان توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: متأسفانه کم‌تحرکی و وقوع بیماری‌های مختلف و نابهنجاری‌های روانی و کمبود نشاط در میان دانشجویان دختر موضوعی است که باید با حساسیت بیشتری به آن توجه کنیم.

یزدان مهر اظهار داشت: ما خوشبختانه در برنامه صندوق در بُعد ورزش نگاه بهتری باید داشته باشیم و توانسته‌ایم از سال گذشته تعداد اتاق‌های تندرستی را در دانشگاه‌ها تجهیز کنیم و تعداد آنها را به ۸۰ برسانیم.

وی تصریح کرد: با تصویب هیأت امنا امسال هم ۱۰۰ اتاق تندرستی دیگر هم ایجاد و تأمین اعتبار کرده‌ایم و امیدواریم با این حرکت که آغاز شده امکانات ورزشی را به خوابگاه‌ها بیاوریم و توسعه ورزشی خوابگاه‌های برتر نگاه و توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان عنوان کرد: امسال با تأمین اعتبار صورت گرفته در کنار تربیت بدنی سازمان و پژوهش علوم طرح پایش تندرستی و تربیت بدنی را به خوبی عملی کرده‌ایم، عملا‌ً وقتی طرح‌ها عملیاتی می‌شود ما باید به پوشش بیمه‌ای توجه کنیم و دانشجویانی که نابهنجاری دارند و باعث فقر مالی هستند تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند که خوشبختانه امیدواریم این طرح اجرایی شود.

یزدان‌مهر گفت: خوشبختانه در برنامه‌های ما برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و تمهیدات ارزان قیمتی که در اختیار دانشجویان قرار داده‌ایم بنا داریم در برنامه ششم توسعه ۳۰۰ خوابگاه دانشجویی احداث و این خوابگاه‌ها را به اتاق تندرستی تجهیز کنیم.

وی افزود: بخش دیگری که باید به آن در کنار خوابگاه‌ها ایجاد کنیم آمادگی داریم با تغییر خوابگاهی سرانه ورزشی را افزایش دهیم و یکی دیگر از مباحثی که مد‌نظر این سازمان قرار گرفته این است که نبود استخر در دانشگاه‌ها می‌باشد که قرار است با تکمیل بانک اطلاعاتی و سازمان امور دانشجویان یک بانک اطلاعات در بحث استخرها داشته باشیم تا بتوانیم کمبود استخر‌ها را از این طریق رفع کنیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: یکی از نکاتی که ما باید در تربیت‌بدنی به آن توجه داشته باشیم به میدان آوردن بخش خصوصی و نهادهای عمومی و خیّرین است، ما در صندوق رفاه دانشجویان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نهادهای عمومی را وارد این ساختار کرده‌ایم که در طول ۲ سال گذشته در این دولت بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان از ظرفیت نهادهای مردمی، عمومی و خیّرین استفاده کرده‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر قرار است کارت هوشمند دانشجویی به دانشجویان ارائه کنیم که امسال طرح آن عملیاتی می‌شود و با بنیاد مستضعفین در بحث سرانه ورزشی و امکانات ورزشی برای دانشجویان مذاکره کرده‌ایم که دانشجویان زودتر بتوانند از طرح این بنیاد استفاده کنند که ۲۰ درصد آن را پرداخت و ۸۰ درصد مابقی را تخفیف قائل می‌شوند و باید از ظرفیت نهادهای عمومی در بحث توسعه امکانات ورزشی و خوابگاهی استفاده کنیم.

یزدان‌مهر از توجه به اقتصاد ورزش دانشگاهی خبر داد و یادآور شد: این بحث در وزارت علوم مغفول مانده و ما باید بتوانیم منابع مالی پایداری را در این زمینه ایجاد کنیم. همچنین شورای راهبردی ورزش دانشگاهی باید برای اقتصاد ورزش دانشگاهی شکل بگیرد.قرار است سهام یکی از شرکت‌های بیمه‌گذار را خریداری کنیم تا بتوانیم کارگذاری ایجاد کنیم تا بتوانیم مسائل حاشیه‌ای دانشجویان را دنبال کنیم و یک شورای راهبردی اقتصاد ورزشی در دانشگاه‌ها باید شکل بگیرد تا ما بتوانیم به کمک دانشجویان برویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار