ساری؛

تولید سالانه 850 تن گیاهان دارویی در مازندران

سالانه 850 تن گیاهان دارویی در مازندران تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت : 19 گونه شناخته شده گیاهان دارویی در استان وجود دارد که با سطح کشت 773 هکتار و متوسط عملکرد هزار و 100 کیلوگرم در هکتار بیش از 850 تن محصول استحصال می شود.

وی با اشاره به کلاس آموزشی کشت گیاهان دارویی در روستای شهرودکلا شهرستان قائم‌شهر افزود: گیاهان دارویی بدلیل داشتن ماهیت طبیعی با بدن سازگاری بهتری دارند و در بیشتر مواقع فاقد عوارض هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه مصرف داروهای گیاهی در موارد مصرف طولانی و در بیماری‌های مزمن بسیار مناسب است، در خصوص رویکرد جامعه به گیاهان دارویی گفت: عوارض جانبی فراوان داروهای شیمیایی و ناتوانی پزشکی کلاسیک در درمان بیماری‌های مزمن از جمله آسم، دیابت، روماتیسم و فشارخون از دلایل گرایش مردم به این گیاهان است.

فرزین فرهادی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان و کشاورزان فرصت های خوبی دارد و گیاهان دارویی در بازار جهانی با اقبال عمومی خوبی مواجه است، بر اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی و جایگاه آن در اشتغالزایی و سلامت جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار