تغییر رنگ جالب آفتاب پرست را در این فیلم ببینید

حرکت افتاب پرست روی سطوح مختلف رنگی با واکنش های جالبی در بدن او همراه می شود.

تغییر رنگ جالب آفتاب پرست را در این فیلم ببینید
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیمی از انواع آفتاب پرست ها در جزایر ماداگاسکار زندگی می کنند، خزنده ای که تا کنون بیش از 160 نوع آن در مناطق مختلف، از آفریقا گرفته تا حتوب آسیا و سریلانکا یافت شده اند.
 
مهم ترین ویژگی آفتاب پرست ها در تغییر رنگ بدن آنها است؛ ویژگی خاصی که به وجود سلول های رنگیزه دار ویژه به نام کروماتوفور که در داخل 3 لایه پوست جانور قرار گرفته اند بر می گردد.
 
پیام های هورمونی و عصبی ارسال شده بوسیله سلول های گفته شده پاسخ داده می شوند البته پاسخ هایی رنگی. نور، دما و روحیه جانور از جمله عوامل موثر در این تغییر رنگ به حساب می آید.
 
چشم های خزنده توانایی دید 360 درجه ای را در دو جهت متفاوت دارد، قدرت دیدی بالا که توانایی تشخیص نور مرئی و اشعه ماورا بنفش را هم دارد. آفتاب پرست زبان ویژه ای هم دارد، عضله ای که طول آن  1.5 تا 2 برابر طول بدن او است و تنها در 0/07 صدم ثانیه قادر به شکار طعمه است.
 
در پایان شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک آفتاب پرست قدرت شنوایی چندانی ندارد و تنها قادر به تشخیص فرانکس های صوتی در محدوده 200 تا 600 هرتز است.
 
 
 
برای دانلود اینجا کلیک کنید
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.