یزد؛

برداشت 45 هزار تن گندم از کشتزارهای استان یزد

سطح زیرکاشت گندم و جو در استان یزد نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدعلی حاتمی زاده مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برداشت 45 هزار تن گندم از کشتزارهای استان یزد11هزار و200هکتار از مزارع استان یزد بصورت نیمه مکانیزه به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود امسال 45 هزار تن گندم از کشتزارهای این استان برداشت شود.
 حاتمی زاده افزود: بیشترین سطح زیر کشت گندم در شهرستانهای ابرکوه ، خاتم و بهاباد و متوسط عملکرد تولید گندم استان 4 تن در هکتار است.

وی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال زراعی 96 - 95 را از قرار هر کیلوگرم 13 هزار ریال اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 300 ریال افزایش قیمت داشته است.

این مسئول ادامه داد: 2هزارو 945 هکتار زمین های کشاورزی استان یزد نیز به کشت محصول جو اختصاص دارد که از این میزان سطح زیرکشت بیش از 8 هزار تن جو برداشت می شود.

حاتمی زاده تصریح کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی کار برداشت گندم در بعضی از مناطق این استان از اوایل خرداد ماه آغاز که به کشاورزان توصیه می شود گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید بخش خصوصی و تعاونی اعلام شده توسط کار گروه خرید تضمینی گندم تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیرکاشت گندم و جو در این استان نسبت به سالهای گذشته کاهش نشان می دهد که علت اصلی آن تغییر الگوی کشت و تداوم خشکسالی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد از ادامه عملیات مبارزه با سن در کشتزارهای گندم و جو این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 2 هزار هکتار از کشتزارهای گندم و جو این استان مبارزه شده است.

وی اظهارکرد:با توجه به شرایط آب و هوائی پیش بینی می شود مبارزه با سن گندم تا نیمه اول خردادماه ادامه یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از 20هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری شود. 

این مسئول یادآورشد: 33 درصد سطح زیر کشت استان 38 هزار هکتاربه محصولات زراعی اختصاص دارد.

سهم بخش محصولات زراعی از تولید 36 درصد و به میزان 520 هزار تن می باشد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.