مشکل بزرگ نکونام برای سرمربیگری در تراکتورسازی

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران برای هدایت تیم تراکتورسازی تبریز در لیگ هفدهم با مشکل بزرگی مواجه شده است.

محمد احسانی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اینکه آیا جواد نکونام درصورت توافق با باشگاه تراکتورسازی می تواند به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم بنشیند یا خیر اظهار داشت: نکونام مدرک B آسیا خود را از کمیته آموزش فدراسیون فوتبال اخذ کرده است اما تاکنون در کلاس های مربی گری درجه A شرکت نکرده است. بنابراین تا زمانی که در کلاس های درجه حرفه ای مربی گری کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت نکند و مدرک این کلاس ها را دریافت نکند، نمی تواند به عنوان سرمربی در لیگ برتر فعالیت کند.

وی افزود: طبق دستورالعملی که از سال گذشته در اختیار سازمان لیگ قرار دادیم، تنها سرمربیانی می توانند در لیگ برتر فعالیت کنند که مدرک A را در اختیار داشته باشند. بنابراین مربیانی که قرار است امسال وارد عرصه سرمربیان لیگ برتری شوند، باید این مدرک را دریافت کنند. حتی مربیان دروازه بانی و بدنسازی هم باید مدرک ویژه ای داشته باشند.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: البته شاید برخی مربیان مدرک A خود را از جای دیگری به جز فدراسیون فوتبال ایران کسب کرده باشند. آن ها باید پیش از آغاز لیگ برتر هفدهم این مدرک را در اختیار کمیته آموزش فدراسیون فوتبال قرار دهند تا مجوز فعالیت در لیگ برتر را دریافت کنند. بنابراین نکونام با مدرک B تنها می تواند به عنوان مربی روی نیمکت تیم های لیگ برتر بنشیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار