قزوین با طرح های هسته ای متحول می شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: قزوین با طرح های هسته ای متحول می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در شورای اداری استان گفت : اجرای دو طرح هسته ای پروژه چشمه نور و سامانه پرتو دهی صنعتی در دانشگاه بین المللی امام خمینی دگرگونی علمی و صنعتی در قزوین ایجاد می کند.
 
قزوین با طرح های هسته ای متحول می شود
 
وی افزود : مشابه این پروژه و البته کوچکتر از آن حدودا پانزده سال است که از سوی آلمان در اردن برای ارائه خدمات علمی به خاور میانه در حال راه اندازی است و شهیدان شهریاری و علیمحمدی نماینده ایران در آن پروژه بودند .

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود : پس از شهات این دو دانشمند ، ایران تصمیم گرفت پروژه ی چشمه ی نور را خودش راه اندازی کند که بخش قابل توجهی از کارهای علمی ان انجام شده است .

صالحی اضافه کرد : این پروژه با همکاری ‌مرکز فیزیک کشور، استانداری و دانشگاه بین المللی امام خمینی با هزار میلیارد تومان اعتبار راه اندازی می شود .

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت : اگر ملتی به سرنوشت خود اهمیت ندهد ، تاریخ قضاوت بی رحمانه ای درباره ان ملت خواهد داشت .

صالحی اضافه کرد : هرملتی برای حضور و داشتن جایگاه درعرصه های بین المللی باید خودش سرنوشتش را به دست گیرد .

معاون رییس جمهور گفت : انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی با این نیت شکل گرفت که سرنوشت خودش را در دست بگیرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور گفت : بخشی ازاین مشکلات ناشی از عملکرد ضعیف خود ماست.

وی افزود : مطابق با قوانین جاری کشور می توان خیلی از شرکتهای دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرد اما در مواقعی این کار درست انجام نشد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه همه دولتها با سلایق مختلف سعی در خدمت داشتند ، اضافه کرد : در طول زمان باید به عملکرد دولتها نگریست و اشتباهات را اصلاح کرد .

صالحی گفت : شالوده ی حکومت ما مبتنی بر ولایت فقیه است و اگر دولتی سر کار بیاید و نخواهد خدمت کند ، نظام زیر سوال می رود .

وی با اشاره به جایگاه و قدرت ایران گفت : جمهوری اسلامی ایران توانست با شش کشور مقتدر دنیا که بیش از نود و پنج درصد قدرت سلاح جهانی و بیش از هشتاد درصد قدرت اقتصادی دنیا را دارند ، عزتمندانه مذاکره و تمام حقوق کشور را تثبیت کند.

زارعان ، مشاور عالی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در این جلسه گفت : چشمه ی نور یکی از نتایج برجام و حاصل تعامل با اتریش است.

وی افزود : با اجرای این پروژه در زمره ی ششمین کشور جهان قرار خواهیم گرفت و بیماران سرطانی درمان می شوند.

استاندار هم در این مراسم ،ایجاد ۲۲هزار شغل جدید ، صدور کد جدید برای ۱۴ هزار نفر در تامین اجتماعی ، رشد دو برابری صادرات پس از برجام را از فعالیت های انجام شده در استان بیان کرد .

فریدون همتی ، جذب ۴۰۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی، بازگشت چهل تا پنجاه واحد تولیدی به چرخه و واگذاری ۲۵۵ پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی و مجموعه های غیر دولتی را از دیگر فعالیت های انجام شده بر شمرد .

وی افزود : قرار است هزار تخت بیمارستانی به استان اضافه می شود .

استاندار گفت : برای مدیریت مصرف آب و ایجاد تحول جدید در بخش کشاورزی نیز آبیاری قطره ای برای بیست هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است .

همتی همچنین با اشاره به افزایش بودجه استان گفت : بودجه جاری امسال استان به ۱۷۱ میلیارد تومان و بودجه عمرانی به ۲۲۰ میلیارد تومان رسیده است .

حمیده زرابادی ، نماینده مردم قزوین ، البرز و ابیک در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم از دکتر صالحی معاون رییس جمهور خواست که بودجه فرهنگی در قزوین افزایش یابد و شرکتهای دانش بنیان مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار