هزار نفر در لرستان امسال رای اولی هستند

در مجموع ۳۷ هزار رای اولی در لرستان امسال می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند.

هزار نفر در لرستان امسال رای اولی هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛رئیس ستاد انتخابات استان لرستان به آمار رای اولی‌های استان اشاره کرد و گفت: در این دوره از انتخابات متولدین ۲۹ اردیبهشت سال ۷۸ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و در مجموع ۳۷ هزار رای اولی در لرستان امسال می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند.
 
خجسته پور با اشاره به ۲۶ هزار نفر عوامل اجرایی، بازرسین و نیروهای نظامی و انتظامی با همراهی اعضا هیئت‌های نظارت شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در انتخابات استان لرستان اشاره کرد و گفت: برای برگزاری انتخابات در استان ۱۷۶۶ شعبه شهری و روستایی در سطح استان پیش بینی شده است.

وی تعداد کاندیداهای شورای اسلامی شهر در استان را ۱۰۴۵ نفر و تعداد کاندیداهای شورای روستایی را ۶ هزار و ۷۷۰ نفر برشمرد و افزود: با توجه به تعدد ستادهای انتخاباتی در استان خوشبختانه قانون گرایی و امنیت خوبی تا این لحظه در استان شاهد بوده و گزارش خاصی از تخلفات انتخاباتی ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار در ۶ حوزه شهری استان انتخابات شوراهای شهر به صورت تمام اتوماتیک برگزار می‌شود، افزود: در شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، نورآباد و کوهدشت انتخابات شورا‌ها به صورت تمام اتوماتیک خواهد بود و در این شهر‌ها ۵۶۶ شعبه مکانیزه فعال هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان یادآور شد: برگزاری انتخابات به صورت اتوماتیک می‌تواند موجب کاهش زمان شمارش آرا و بالا رفتن دقت در شمردن آرا شود و با این روش ضریب خطا در شمارش به حد صفر می‌رسد.


وی از مردم خواست در ساعات اولیه رای گیری در انتخابات حضور داشته و آن را به ساعات پایانی موکول نکنند و افزود: همچنین از مردم درخواست داریم نتیجه نهایی انتخابات را تن‌ها از مراجع رسمی جویا شوند.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.