اهواز؛

آغاز برداشت محصول چغند رقند

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: برداشت محصول چغندرقند از سطح چهار هزار هکتار مزارع دزفول آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛احمد زارعی ، مدیر جهاد کشاورزی دزفول  بیان داشت:روزانه 300 دستگاه کامیون حامل چغندر قند از دزفول به مقصد کارخانه های تولید شکر کشور بارگیری می شود.

احمد زارعی با اشاره به آغاز برداشت محصول چغندرقند از سطح چهار هزار هکتار مزارع دزفول تصریح کرد:محصول تولیدی به پنج کارخانه کشور از جمله کارخانه قند نقش جهان و بنیاد اصفهان و کارخانه قند اسلام آباد همدان ارسال می شود.
 
وی با اشاره به اینکه برداشت محصول چغندرقند همچنان ادامه دارد افزود:محصول چغندر مزارع دزفول از نظر کمی و کیفی وضعیت خوبی دارد اما کماکان یکی از مشکلات اساسی کشت چغندرقند در دزفول و استان خوزستان وضعیت حمل و نقل چغندرقند است و کشاورزان ناچاراند به علت نبود کارخانه قند در این استان محصول تولیدی را به استانهای دیگر ارسال کنند.
 
مدیر جهاد کشاورزی دزفول اضافه کرد:روزانه بین 250 تا 300 کامیون چغندرقند از مزارع دزفول بارگیری می شود که در حال حاضر امر بارگیری در حال انجام است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد .
 
وی با بیان اینکه کامیون های حمل چغندر از محل کارخانه های قند اصفهان،قزوین و همدان تامین می شوند پیش بینی کرد افزون بر 70 تن محصول چغندرقند از سطح هر هکتار مزرعه برداشت شود ضمن اینکه در برخی موارد بالای 100 تن در هکتار نیز برداشت می شود.
 
 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.