استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

اختصاص هزار میلیارد تومان برای لایه روبی بندر چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزار میلیارد تومان برای لایه روبی بندر چابهار اختصاص یافته و علاوه بر این، 405 میلیون دلار از محل صندوق توسعه به نفع استان برای این پروژه بلوکه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،به نقل از روابط عمومی استانداری، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان وبلوچستان  افزود: هم اکنون بندر چابهار برای پهلوگیری کشتی های قاره پیما و پهن‌پیکر آماده بهره برداری است.
 
هاشمی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 800 میلیون دلار اعتبار مصوبه شورای اقتصاد برای گاز رسانی به استان گفت: از 37 شهر و نقطه جمعیتی استان تنها 70 درصد شهر ایرانشهر و آن هم به برکت خط لوله صلح گاز دار شده بود، در حالیکه 75 درصد عملیات گازرسانی به مرکز استان با 760 صرف میلیارد تومان درسال گذشته اجرا و به بهره برداری رسید.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای 46 هزار هکتار آبیاری با لوله در سیستان با هدف تغییر الگوی کشت و جلوگیری از تبخیر 350 میلیون متر مکعب از آب در سیستان خاطرنشان کرد: 20 کارگاه و قریب سه هزار نفر نیروی مهندس‌، کارگر، ناظر، مشاور و غیره در این پروژه فعالیت دارند.
 
به گفته وی، در طول تاریخ سیستان یک پروژه معرفی کنید که سه هزار نفر به مدت دو سال در یک طرح مشغول کار هستند و همین طور در طرح توسعه بندر چابهار در سه شیفت سه هزار نفر کار می‌کنند که ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون تن در سال 62 به 8.5 میلیون تن افزایش یافت.
 
استاندار با اشاره به اینکه برای اولین بار در سیستان یک معبر مرزی ایجاد کردم که فعالیت رسمی قاچاق قلمداد نشود، افزود: در نشستی که با ائمه جمعه منطقه سیستان داشتم، گفتند این ترددها همیشه قاچاق بوده است‌، برای اولین بار معبر شاهگل را باز کردیم الان هم به دنبال بازگشایی معبر دلبر هستیم.
 
وی ادامه داد: همزمان دو اتفاق ماندگار ‌در استان رخ داد که یکی جذب بازماندگان از تحصیل بود که بالغ بر 120هزار واجد تعلیم سر کلاس درس حاضر شدند و دیگری اختصاص ردیف بودجه ای مختص استان به مبلغ 600میلیارد تومان طی سه سال است.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار